PMO Portfolio Management

Kamer van Koophandel

Locatie

Utrecht en remote

Uren per week

40

Maximum tarief

85

p/uur

Looptijd

01-01-2024 t/m 01-07-2024

Publicatiedatum:

21
January
,
2024

Status

Open
Deadline
12
January
,
2024
Deadline:
January 12, 2024

Omschrijving van de opdracht

Deadline:

12
January
,
2024

KVK voert een digitaliseringsstrategie uit waarbij het mogelijk wordt dat de ondernemer alle handelingen rond registratie (inschrijven, muteren, inzien/opvragen) digitaal kan verrichten en onze informatie- en adviesdiensten online, digitaal en 24x7 kan gebruiken. Het snel kunnen ontwikkelen van nieuwe (en waar nodig maatwerk-)producten op basis van klantreizen is daarbij belangrijk. Daarom is het nodig om veranderingen door te voeren in het ICT-landschap.

Je bent onderdeel van het PMO voor het portfolioteam van KVK dat werkt volgens Lean Portfolio. Als ervaren PMO-er houd jij het overzicht over alle epics, zowel in voorbereiding als in realisatie. Je schakelt met diverse stakeholders en bent medeverantwoordelijk voor de voortgangsrapportages, planningen, kwaliteitswaarborging, het managen van risico’s, scope- en financiën bewaking. Verder ga je ook een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van het PMO in een agile werkomgeving. Hier valt ook het bijhouden van de Corporate Obeya onder.

Wat ga je doen?

  • Het opzetten, inrichten en beheren van portfolio-KANBAN en de portfoliodocumentatie;
  • Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders;
  • Opstellen van concept periodieke portfolio voortgangsrapportages;
  • Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en budgetbewaking;
  • Uitdragen en borgen dat er gewerkt wordt conform afgesproken Portfolio werkwijze;
  • Opzetten en beheren van issue logs, projectchanges risklogs, exceptions, besluiten en overige wijzigingen;
  • Signaleren en adviseren van de portfoliomanager en stakeholders bij portfolio-issues (o.a. planning, financiën, kwaliteit en resources);
  • Opstellen en beheren van kwaliteitsaspecten. Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;
  • Assisteren van de portfoliomanager;
  • Communicatie naar portfolioteam en overige stakeholders te verzorgen en te verbeteren;
  • Het organiseren van bijeenkomsten en workshops zoals risicoanalyses, stakeholderssessies, kick-off team meetings, etc.

Opdracht eisen

Een ervaren, enthousiaste PMO-er, die ervoor zorgt dat de het portfolioteam wordt ontzorgd en pro-actief meehelpt om het PMO van KvK verder te professionaliseren. Je bent communicatief sterk, gestructureerd en een echte teamplayer. Daarnaast:

  • Afgeronde hbo of universitaire opleiding, met bij voorkeur een bedrijfskundig component, bijvoorbeeld Bedrijfskunde of Economie;
  • Minimaal 3 jaar relevante ervaring op het gebied van projectmanagement (PMO) binnen de zakelijke dienstverlening en/of overheidsorganisatie;
  • Uitstekende beheersing van Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en projectplanningtools als MS Project (Server);
  • Kennis van projectmanagementmethodieken (bijv. Prince2);
  • Ervaring met agile werken (SCRUM) en Lean Portfoliomanagement en Obeya's;
  • Certificering P3O of soortgelijke opleiding;
  • Basis certificering in Prince2, SCRUM of LEAN is een pré.

Over Kamer van Koophandel

Werken bij KVK betekent bijdragen aan ondernemend Nederland. Krijg de vrijheid om in een snel veranderende wereld jouw expertise in te zetten om vraagstukken op te pakken en te vertalen naar oplossingen. Dit doen we in een unieke werkomgeving met volop ontwikkelmogelijkheden door de diversiteit aan uitdagende projecten. In een divers en ambitieus team van professionals krijg je de ruimte om jouw werk in te richten zoals jij dat zinvol vindt.

Meer weten over Kamer van Koophandel? Bekijk beschikbare opdrachten van deze opdrachtgever, of ontdek de recent vervulde opdrachten bij Kamer van Koophandel. Lees meer

Andere opdracht?

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.

Schrijf je in
Andere opdracht?

Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!

Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.

Tarief
TenTalent marge

Onze marge voor de dienstverlening is vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Alleen PDF-bestanden worden geaccepteerd*
Uploaden...
fileuploaded.jpg
Uploaden mislukt. De maximale grootte van bestanden is 10 MB.
Bedankt! We hebben uw aanmelding ontvangen. U ontvangt binnenkort een bericht van ons!
Oeps! Er is iets fout gegaan bij het indienen van het formulier. Neem graag contact op.

Helaas, deze opdracht is niet langer beschikbaar!

Jammer, je hebt deze opdracht gemist. Ontdek andere beschikbare opdrachten door op de onderstaande knop te klikken.
Je kunt nog wel de details van de verlopen opdracht bekijken, maar inschrijven is niet meer toegestaan.
Inschrijven
Bekijk andere beschikbare opdrachten 👇
No items found.