Procesmanager Service Integratie
Provincie Noord-Brabant
Locatie
's-Hertogenbosch
Uren per week
36
Maximum tarief
€
120
p/uur
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
01-10-2025 t/m 01-10-2026
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Uitdaging
Ben jij een expert op het gebied van Service Integratie en ITIL processen? Heb jij de kennis, ervaring én het enthousiasme om deze processen onder jouw aansturing succesvol te implementeren binnen een regieorganisatie in ontwikkeling? En weet jij hoe je daarbij een goed functionerende ICT-dienstverleningsorganisatie opzet in een complex multi-vendor landschap? Dan zijn wij op zoek naar jou!
De organisatie is gestart met de inrichting van service-integratie binnen een multi-vendorlandschap. Er ligt een governancemodel, de processen zijn grotendeels beschreven, de interne rollen zijn benoemd en de benodigde tooling, waaronder een ITSM-oplossing, is in aanbesteding.
Voor de daadwerkelijke verankering van processen, de adoptie binnen de organisatie en de uitvoering richting leveranciers ontbreekt op dit moment de interne capaciteit. Daarom zijn wij op zoek naar een procesmanager Service-Integratie. Tevens beschik je ook over een flinke dosis projectmanagent ervaring.
Het doel van deze opdracht is het operationaliseren van de service-integratiefunctie, het structureel borgen binnen de organisatie en het realiseren van een effectieve uitvoering richting zowel bestaande als nieuwe leveranciers.
Werkzaamheden
De provinciale organisatie is volop in beweging, onder meer door de herverkaveling van onze ICT-outsourcing en de doorontwikkeling van de interne regieorganisatie. In deze dynamische en snel veranderende omgeving, waarin veel ontwikkelingen tegelijkertijd spelen, is het essentieel dat onze processen soepel verlopen en dat de afstemming met outsourcingpartners goed is geregeld. Het vormgeven en borgen van service-integratie binnen de interne organisatie is daarbij belangrijker dan ooit.
Resultaten
Doelstellingen en resultaatgebieden:
- Inrichting en implementatie
- Realiseren van een goed functionerende service-integratiefunctie, verankerd binnen de interne organisatie
- Beschrijven en implementeren van resterende ITIL-processen en het bestaande governance- en procesmodel
- Zorgen voor uniforme werkwijzen en standaarden binnen de regieorganisatie
- Samenwerking en coördinatie
- Sturing geven en coördineren van afstemming, afroep en operationele samenwerking met bestaande en nieuwe leveranciers, conform het afgesproken integratiemodel
- Faciliteren van ketenoverleggen en het bevorderen van effectieve samenwerking tussen leveranciers
- Onderhouden van overzicht op en sturing geven aan end-to-end processen, inclusief escalatiebeheer
- Adoptie en kennisoverdracht
- Trainen, begeleiden en ondersteunen van interne stakeholders bij hun rollen en processen
- Voorbereiden van een volledige overdracht naar een structurele functie binnen de organisatie, inclusief een overdrachtsdossier en lessons learned
- Monitoring, sturing en verbetering
- Monitoren en verbeteren van ketenprestaties over meerdere leveranciers heen
- Signaleren en mitigeren van risico’s op het gebied van dienstverlening, integratie en compliance
- Zorgen voor eenduidige rapportages en dashboards ter ondersteuning van sturing en besluitvorming
- Faciliteren van continue verbetering (volgens PDCA) in samenwerking met interne en externe partijen
- Adviseren over optimalisaties tijdens de transitie naar reguliere aansturing
Eisen
- Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar recente werkervaring in een rol als procesmanager service integratie met de verantwoordelijkheden zoals genoemd in deze uitvraag en waarbij ervaring met ITIL-inrichting, projectmanagement en outsourcingtransities je werkgebied was. Kandidaten die enkel hebben samengewerkt en niet een aansturende rol hadden komen niet in aanmerking voor deze functie. Ervaring dient te zijn opgedaan binnen overheidsorganisaties die minstens zo groot zijn als de provincie (1500-2000 FTE) en opgedaan in de laatste 5 jaar. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het inrichten en aansturen van ITIL-processen en het opzetten van regie- en service-integratiefuncties opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar ervaring met het aansturen (Service Delivery Manager) van outsourcingspartijen die de gehele basis infrastructuur diensten afdekt zijnde SOC, netwerk, werkplek beheer, server management en applicatie hosting. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar ervaring met het aansturen (projectleider) van complexe ICT-projecten. Dit blijkt uit het CV.
Wensen
- Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT. Dit blijkt uit CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar recente werkervaring in een rol als procesmanager service integratie met de verantwoordelijkheden zoals genoemd in deze uitvraag en waarbij ervaring met ITIL-inrichting, projectmanagement en outsourcingtransities je werkgebied was. Kandidaten die enkel hebben samengewerkt en niet een aansturende rol hadden komen niet in aanmerking voor deze functie. Ervaring dient te zijn opgedaan binnen overheidsorganisaties die minstens zo groot zijn als de provincie (1500-2000 FTE) en opgedaan in de laatste 5 jaar. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het inrichten en aansturen van ITIL-processen en het opzetten van regie- en service-integratiefuncties opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar ervaring met het aansturen (Service Delivery Manager) van outsourcingspartijen die de gehele basis infrastructuur diensten afdekt zijnde SOC, netwerk, werkplek beheer, server management en applicatie hosting. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over miniaal 10 jaar ervaring met het aansturen (projectleider) van complexe ICT-projecten. Dit blijkt uit het CV.
- Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:
- 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
- 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
- 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar: maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.