Projectleider Implementatie Raadsinformatiesysteem
Gemeente Lochem
Locatie
Lochem, Gelderland
Uren per week
10-14
Maximum tarief
€
108
p/uur
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
01-09-2025 t/m 28-02-2026
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Het raadsinformatiesysteem van de gemeenteraad van Lochem is onlangs aanbesteed. Notubiz is de gegunde partij. Het belang voor de inwoners, raad en griffie staat bij de implementatie voorop.
Wij zoeken daarom een stevige projectleider Implementatie Raadsinformatiesysteem (RIS). Als Projectleider Implementatie RIS ben je verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van het gehele proces rondom het implementeren van het RIS. Je speelt een cruciale rol in het opstellen, uitwerken en uitvoeren van plannen die dit proces optimaliseren en borgen binnen de organisatie met behulp van de cloud-applicatie Notubiz. Ondersteuning krijg je vanuit de werkgroep bestaande uit raadsleden, griffiemedewerkers, adviseur-informatievoorziening en bestuursadviseursen in samenwerking met de projectleiding aan de kant van Notubiz.
Werkzaamheden
- Uitwerken van een gedetailleerd Plan van Aanpak voor het proces van de implementatie RIS, waarin onze vastgestelde doelstellingen uit het Programma van Eisen worden gerealiseerd
- Opstellen van een projectplan en het formaliseren van een integrale projectorganisatie
- Organiseren van werksessies om het proces te integreren en potentiële knelpunten te identificeren
- Regie voeren over de noodzakelijke acties om het digitale besluitvormingsproces te optimaliseren en te waarborgen
- Het formaliseren van deelprojecten die raakvlakken hebben met de bestuurlijke besluitvorming. Denk bijvoorbeeld aan de AV middelen en een koppeling met Djuma, ons Zaaksysteem. Maar ook op het voorsorteren op het laten aansluiten van het BIS op Notubiz
- Coördineren en realiseren van de uitrol van zowel het hoofdproject als de deelprojecten
- Uitvoeren van leveranciersmanagement, door te monitoren en te sturen op hetgeen wat de leverancier levert ook daadwerkelijk overeenkomt met wat de gemeente Lochem heeft uitgevraagd in het PvE
In deze rol ben je de verbindende factor tussen verschillende belanghebbenden en zorg je ervoor dat processen soepel verlopen, waarbij je knelpunten tijdig signaleert en oplost. Je hebt oog voor detail, maar verliest het grote geheel niet uit het oog en je zorgt ervoor dat alle betrokkenen in het proces optimaal samenwerken.
Eisen
- Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding informatiemanagement of vergelijkbaar
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als projectleider Implementatie binnen een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met raadsinformatiesystemen en begeleiding van implementatietrajecten met I-component
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met advisering en digitalisering
- Aantoonbare werkervaring met aansturing van diverse stakeholders en leveranciers gericht naar bestuurlijke besluitvormingen
- Competenties:
- Je beschikt over daadkracht en je kunt makkelijk schakelen tussen strategisch en uitvoerend, tussen griffie, raad, ambtelijke organisatie en leveranciers
- Jij bent omgevingsbewust en je pakt de wensen van de raad en de griffie snel op
- Je toont verantwoordelijkheid en eigenaarschap
- Je bent je bewust van je positie en handelt met tact
- Je kunt omgaan met verschillende soorten mensen en zorgt ervoor dat men zich gehoord voelt
- Jij bent resultaatgericht en neemt concrete doelen als uitgangspunt en houdt hieraan vast tot het doel bereikt is
- Je spreekt betrokkenen tijdig en regelmatig aan op het nakomen van afspraken en het realiseren van doelstellingen
- Jij straalt natuurlijk gezag en overwicht uit
- Jij communiceert duidelijk en goed onderbouwd, waarbij je alle belangen meeneemt
- Schakelen tussen inhoud en proces doe jij makkelijk, waarbij je de onderliggende vragen en belangen boven tafel weet te krijgen
- Tijdens discussies probeer jij altijd een win-win situatie te creëren
Wensen
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider implementatie binnen een gemeente
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met i-component projecten
- Aantoonbare werkervaring met digitalisering van bestuurlijke processen en raadinformatiesystemen
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Opdracht uitsluitend beschikbaar via detachering
Gezien de aard van deze opdracht en de Wet DBA heeft de opdrachtgever bepaald dat deze opdracht alleen in loondienst via detachering kan worden uitgevoerd. Lijkt deze opdracht je alsnog interessant? Je kunt voor de duur van de opdracht in dienst komen bij TenTalent!
Hoe werkt detachering bij TenTalent?
Detacheren via TenTalent biedt jou als IT-professional zekerheid van opdrachten, minder administratieve lasten en toegang tot projecten die anders moeilijk bereikbaar zijn.
Ben je gewend om als zzp’er te werken? Dan lijkt het bruto maandsalaris misschien lager dan je gewend bent. Maar doordat TenTalent een van de laagste dienstverleningsmarges hanteert, houd je netto juist meer over dan via een andere broker. Ontdek de andere voordelen van detacheren via TenTalent of bereken hieronder jouw verdiensten.
** De calculator geeft een schatting en is zo zorgvuldig mogelijk samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
** De calculator geeft een schatting en is zo zorgvuldig mogelijk samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.