Informatie- en procesmanager openbare orde veiligheid
Gemeente Utrecht
Locatie
Utrecht
Uren per week
24
Maximum tarief
€
120
p/uur
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
01-09-2025 t/m 01-03-2026
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Verantwoordelijk voor het informatie- en procesmanagement van Openbare Orde & Veiligheid (OOV). Je ontwikkelt en onderhoudt, in verbinding met het lijnmanagement, de aansturing, budgettering en architectuur van het Informatie- en Procesmanagement (IPM) team.
In samenwerking met het IPM-team zorg dragen voor de juiste inrichting én het continu verbeteren van het informatie- en applicatiebeheer.
Zorg dragen voor de implementatie van het gegevensbeschermingsbeleid. Daarbij ben je sparringspartner voor de adviseurs gegevensbescherming over complexe gegevensdelingsvraagstukken in het veiligheidsdomein.
Opdrachtgeverschap voor IPM-projecten binnen OOV en deelname aan project(stuur)groepen en gemeentebrede (IT-)overleggen. Daarnaast geef je opdracht tot aanbesteding of coördineer je interne opdrachten t.b.v. benodigde ICT capaciteit.
Signaleren van trends en veranderingen die impact kunnen hebben op de OOV werkwijze, processen en organisatie. Jij duidt ze en brengt ze onder in standaarden, kennisprofielen en/of opleidingstrajecten voor onze collega’s binnen OOV.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaten
Deze opdracht kan worden afgerond als de informatiehuishouding van OOV toekomstbestendig is ingericht op basis van wettelijke grondslagen, effectieve werkprocessen, voorzien van betrouwbare koppelingen en applicaties zoals PGA-x en XCLLNC Zaken. Dat de werkprocessen zijn voorzien van de benodigde DPIA’s, GLO’s en bijpassende afspraken en convenanten zodat compliance en verantwoording geborgd is.
Eisen
- HBO/WO werk- en denkniveau
- Minimaal 3 jaar, maar bij voorkeur meer aantoonbare, binnen het informatie- en procesmanagement en bestuurlijke informatievoorziening werkveld
- Aantoonbare, ruime ervaring met informatie, proces en projectmanagement vanuit een strategische en/of coördinerende positie.
- Ervaring binnen een gemeentelijke omgeving is vereist, binnen een politiek-bestuurlijke omgeving is een pré
- Kennis van wet- en regelgeving op het vlak van gegevensuitwisseling en -bescherming
- Kennis van het veiligheidsdomein is een pré
- Competenties:
- Resultaatgericht & besluitvaardig: naar uitdagingen zoeken en mogelijkheden signaleren en creëren om de resultaten te verbeteren. Verantwoordelijkheid nemen voor eigen beslissingen, en daar voor te staan.
- Analyseren: je weet onderwerpen op diverse niveaus te doorgronden. Daarnaast ben je in staat om hier de juiste verbanden bij en tussen te leggen.
- Stakeholdermanagement: Het afstemmen van informatievraag en aanbod, gebruik maken van het netwerk binnen de organisatie.
- Netwerken: Opbouwen, uitbouwen en onderhouden van een netwerk van interne en externe contacten en relaties die nu of in de toekomst nuttig kunnen zijn; gebruik maken van het netwerk om de doelen van de organisatie te realiseren
- Overtuigingskracht: je voert krachtige en onderbouwde discussies en verdedigt standpunten op basis van inhoud en expertise. Je weet anderen te overtuigen door sterke argumenten te formuleren. Waarbij je de context en professionele samenwerking(srelaties) scherp in het oog houdt. Je bent klantgericht.
- Wendbaar: meebewegen als omstandigheden veranderen. Echter verlies je hier niet de regie en weet je koers te houden.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.