Stadsarchief - Toezichthouder Informatiebeheer
Gemeente Amsterdam
Locatie
Amsterdam
Uren per week
28 - 32
Maximum tarief
€
100
p/uur
Looptijd
z.s.m t/m één jaar na startdatum
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Als toezichthouder informatiebeheer speel je een cruciale rol in het monitoren, analyseren en toetsen van digitale informatie, geheel in lijn met de Archiefwet en andere informatiewet- en regelgeving. Maar dat is slechts het begin van jouw avontuur.
Bij de gemeente Amsterdam streven we ernaar voorop te lopen in de digitale revolutie. Als toezichthouder informatiebeheer wordt van jou verwacht dat je creatief bent en actief bijdraagt aan het ontwikkelen van innovatieve methoden voor toezicht. Je bent een sleutelfiguur in het bevorderen van samenwerking binnen het overheids- en informatiedomein voor kennisontwikkeling, advies en innovatie. Samen met je collega's maak je Amsterdam tot een digitale stad die voorop loopt in de 21e eeuw.
Jouw onderzoek richt zich op digitaal (samen)werken en het rapporteren daarover. Je bent ook de bruggenbouwer, die samenwerkt met andere toezichthouders op gebieden als informatiebeheer, beveiliging, gegevensbescherming en openbaarheid.
Werkzaamheden
- Elke dag is anders. Je checkt de kwaliteit van informatie in de stad en regio;
- Je helpt plannen te maken en werkt aan verbeteringen;
- Je doet onderzoek en presenteert de resultaten aan de betreffende stakeholder;
- Op een doorsnee werkdag ben je een onmisbare schakel in de kwaliteitscyclus van het informatiebeheer in de stad en de regio;
- Je coördineert de uitvoering, draagt bij aan de planning en blijft actief werken aan doorontwikkeling;
- Net als wij ben je in staat mensen te informeren, te overtuigen en informatie op te halen uit de organisatie.
De opdrachtgever(s)
Het Stadsarchief van Amsterdam is een vooraanstaande archiefinstelling in Nederland met een sterke focus op duurzame toegankelijkheid van (digitale) informatie. Als toezichthouder informatiebeheer maak je deel uit van een klein en zelfstandig team met een heldere missie en gedeelde verantwoordelijkheid.
De afdeling Toezicht
Houdt namens de gemeentearchivaris toezicht op de staat van het informatiebeheer binnen de gemeente Amsterdam, bij verbonden partijen en regiogemeenten. Zij monitort het informatiebeheer en doet hiervan verslag in het jaarlijkse toezichtrapport van de gemeentearchivaris.
Opdracht eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van toezicht en advies over/op het archief- en informatiebeheer.
- Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met archivistische dilemma’s en met de voor overheden geldende informatiewet- en regelgeving zoals de Archiefwet, Woo, AVG en DUTO-eisen.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op gemeentelijk niveau met beleid, onderzoek en advies.
- Beheersing van de Nederlandse taal op taalniveau C2.
- Aantoonbare ervaring met (project)planning, -realisatie, -rapportage en –bewaking.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.