Senior informatieadviseur
Gemeente Amsterdam
Locatie
Amsterdam
Uren per week
32 - 36
Maximum tarief
€
p/uur
Looptijd
z.s.m t/m 31-03-2025
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Als Informatieadviseur bij de directie Bijzondere Projecten van de Gemeente Amsterdam adviseer je de teams van Bijzondere Projecten over het informatiemanagement van hun projecten. [Detachering]
Het doel is om informatie zo effectief en efficiënt mogelijk te verwerken, volgens zowel de regels als de wensen van het team. Naast advisering, help je ook actief mee in de uitvoering van het informatiebeheer en adviseer je over verbeteringen in IT en informatiebeheer. Dit omvat het in kaart brengen en realiseren van nieuwe informatiebehoeften/oplossingen vanuit werkprocessen.
Werkzaamheden omvatten:
- Controleren en vormgeven van digitale dossiers in overleg met stakeholders.
- Fungeren als vraagbaak en eerste aanspreekpunt op het gebied van informatiemanagement.
- Trainen van nieuwe teamleden in het juist opslaan en registreren van documentatie.
- Beschrijven van afdelingsspecifieke werkafspraken binnen de kaders van het informatiebeheerplan.
- Motiveren van medewerkers tot goed informatiemanagement.
- Ondersteunen en adviseren van managers/projectleiders bij het informatiebeheer van hun project.
- Verantwoordelijk voor begeleiding en advisering op het gebied van informatietechnologie en informatiebeheer.
- Zorgen voor een juiste vertaling van beleidsdocumentatie naar praktische werkwijzen.
- Up-to-date houden van de manager ICT/IV en projectleider informatiebeheer over de stand van zaken.
- Goede samenwerking met andere informatieadviseurs.
Achtergrond opdracht:
De Gemeente Amsterdam zorgt ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad blijft. De directie Bijzondere Projecten, voorheen Metro en Tram, voert complexe en risicovolle projecten uit voor de stad en regio, met een focus op openbaar vervoer, de energietransitie, en tunnels. De stafafdeling ICT/IV ondersteunt deze projecten met informatiemanagement. Specifiek is er momenteel behoefte aan ondersteuning bij het project OV verbinding Haarlemmermeer en Hoofddorp (OVAH), dat gericht is op het verbeteren van de openbaar vervoer verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, en Hoofddorp.
Opdracht eisen
- Tenminste 5 jaar aantoonbare ervaring met implementatie en gebruik van digitale documentmanagementsystemen is vereist.
- Beschikken over een mobiele telefoon en laptop (met USB-C) is noodzakelijk.
- Aantoonbare kennis en ervaring binnen een projectorganisatie in een infrastructurele omgeving is vereist.
- Aantoonbare kennis van en ervaring met diverse informatie- en documentmanagementsystemen (Decos Join en/of MS SharePoint) en relevante wetgeving is noodzakelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.