Projectmanager
Kamer van Koophandel
Locatie
Utrecht en remote
Uren per week
32
Maximum tarief
€
100
p/uur
Looptijd
01-09-2024 t/m 31-12-2024
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
De Aanpak Levensgebeurtenissen is een organisatie-overstijgend programma binnen de rijksoverheid. De overheid is er voor iedereen, maar de (digitale) dienstverlening sluit momenteel nog niet voldoende aan op de behoefte en leefwereld van burgers en ondernemers. De Aanpak Levensgebeurtenissen is een klantgedreven ontwerp- en ontwikkelproces om vanuit klant(reis)onderzoek inzichten te verzamelen, aandachtsgebieden te benoemen, actieplannen op te stellen en deze uit te voeren.
Door met verschillende overheden samen vanuit een klantreismethodiek te kijken naar de ervaringen van ondernemers rondom bepaalde levensgebeurtenissen, werken we toe naar meetbaar verbeterde overheidsdienstverlening, waar de ondernemer echt wat aan heeft!
Wat ga je doen?
Het hele traject - van scoping tot borging - wordt gecoördineerd door een coördinator die daarin samen werkt met een klantreisexpert/-onderzoeker. Het programmateam bestaat in totaal uit drie coördinatoren, drie klantreisexperts, een strategisch relatiemanager, een project ondersteuner en een programmamanager. De nieuwe coördinator begeleidt twee levensgebeurtenissen trajecten (i.e. Ondernemers in zwaar weer en Duurzaam ondernemen).
Verantwoordelijkheden:
- De coördinator is verantwoordelijk voor de organisatie en aansturing van de verbeteraanpak rond een specifieke levensgebeurtenis, van scoping tot borging in de lijn:
- Het coördineren en opleveren van overheidsbrede klantreisonderzoeken.
- Het proces om te komen tot concrete organisatie-overstijgende actieplannen.
- Het monitoren van de realisatie van quick wins, verkenningen en verbeterprojecten.
- Het borgen van de verbeteracties en de klantreis als geheel.
- Het onderhouden van relaties met betrokken overheidsorganisaties.
- Het inspireren van collega’s van KVK en andere overheidsorganisaties om vanuit klant en klantreis te denken en werken.
Taken:
- Het coördineren, aanjagen en afstemmen van samenwerking tussen collega’s van KVK en andere deelnemende overheidsinstanties.
- Organiseren, plannen, faciliteren en verwerken van diverse bijeenkomsten binnen en tussen het projectteam en partners.
- Bijhouden van de backplanning van alle taken voor de klantreis (kwartaal en sprintplanning; backlog wordt bijgehouden in Jira).
- Opleveren van de klantreis plaat, adviesrapport en actieplannen.
- Monitoren van implementatie van quick wins, verkenningen en verbeterprojecten.
- Input leveren voor jaarplan, voortgangsrapportages en voor besluitvormingsorganen.
Wat vragen wij?
Als coördinator zet je met name deze competenties in:
- Klantgerichtheid: klantgedreven mindset, met oog voor de ‘klant’ ben je een goede ambassadeur van het gedachtengoed van de aanpak levensgebeurtenissen, werken en denken vanuit de wensen en behoeften van de ondernemer.
- Organisatiesensitiviteit: inzicht in complexe vraagstukken met meerdere organisaties vanuit verschillende perspectieven, posities en belangen, en daar adequaat op in spelen.
- Creativiteit: collega’s van verschillende ketenpartners samen laten ontdekken en creëren van alternatieven en vernieuwende ideeën.
- Resultaatgericht: impact-gericht en doelgericht, sturen op resultaat over meerdere deelprojecten, milestones en deliverables
- Plannen en organiseren: vertalen van doelstellingen in concrete acties en activiteiten, organiseren van middelen en werkzaamheden zodat tijdsplanning behaald wordt.
Als coördinator heb je deze kennis en ervaring en ben je leergierig om deze verder te ontwikkelen:
- Ervaring met het verbinden van mensen en (publieke) organisaties rondom een complexe opdracht of vraagstuk.
- Ervaring/affiniteit met het aansturen van multidisciplinaire en interbestuurlijke projecten.
- Kennis en ervaring met de klantreis methodiek, customer experience en customer journey management.
- Ervaring in het faciliteren van workshops en interactieve (on-/offline) bijeenkomsten.
- Kennis en ervaring met onderzoekmethoden en designtrajecten.
Opdracht eisen
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
- Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met CX/klantreismanagement.
- Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met project- en programmamanagement in een klantgerichte omgeving.
- Kandidaat heeft een bewezen trackrecord met verantwoordelijkheid voor complexe projecten en programma’s en (strategisch) stakeholdermanagement met meerdere stakeholders en uiteenlopende belangen.
- Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met customer journey management.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.