Projectleider Implementatie nieuw HR-pakket

Gemeente Pekela

Locatie

Groningen

Uren per week

8 - 10

Maximum tarief

117

p/uur

Maximum tarief

in overleg

Looptijd

Z.s.m. t/m 31-01-2026

Publicatiedatum:

12
August
,
2025

Status

Open
Deadline
25
August
,
2025
Deadline:
August 25, 2025

Omschrijving van de opdracht

Deadline:

25
August
,
2025

Ben jij een ervaren projectleider met kennis van HR-systemen én het gemeentelijk domein? Dan hebben wij een mooie opdracht voor jou. De gemeente Pekela staat aan de vooravond van de implementatie van een nieuw HR-pakket, en jij speelt daarin een sleutelrol.

Op dit moment werken we met YouForce van VismaRaet, maar we stappen binnenkort over op een nieuw systeem. Dat doen we in een kort tijdsbestek, met een schaduwdraai-periode van drie tot vier maanden. Zo zorgen we ervoor dat we per1 januari 2026soepel kunnen overstappen. Jij zorgt ervoor dat alles goed geregeld is: van planning tot migratie, van techniek tot training. Samen met de leverancier en interne teams zorg je voor een succesvolle implementatie waar gebruikers écht mee vooruit kunnen.

Werkzaamheden

  • Je stelt samen met de leverancier en interne stakeholders een helder projectplan op
  • Je begeleidt de technische én organisatorische implementatie, inclusief koppelingen met andere systemen
  • Je maakt een opleidingsplan en organiseert trainingen voor eindgebruikers, applicatiebeheerders en kerngebruikers
  • Je zorgt dat gebruikers goed voorbereid zijn en makkelijk met het nieuwe systeem aan de slag kunnen
  • Je stuurt het projectteam aan en bewaakt voortgang, kwaliteit, tijd en budget
  • Je rapporteert aan de manager Bedrijfsvoering en schakelt op tijd bij knelpunten
  • Je stemt af met informatiemanagement, functioneel beheer, interne teams en externe leveranciers
  • Je verzorgt de interne communicatie en beantwoordt functionele vragen
  • Een referentie die jouw ervaring onderbouwt

Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
  • Aantoonbare werkervaring met software-implementaties van impactvolle applicaties bij gemeenten.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider binnen een overheidsinstelling.
  • Competenties:
    • Resultaatgericht en besluitvaardig
    • Sterk in organiseren en plannen
    • Analytisch en communicatief vaardig
    • Verbindend en proactief

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met HR-implementaties bij gemeenten
  • Aantoonbaar beschikbaarheid van september 2025 t/m maart 2026 voor 8–10 uur per week
  • Aantoonbare werkervaring met implementatie van een softwareproject met een korte doorlooptijd (< 6 maanden)

Over Gemeente Pekela

Meer weten over Gemeente Pekela? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

Andere opdracht?

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.

Schrijf je in
Andere opdracht?

Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!

Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.

Tarief
TenTalent marge

Onze marge voor de dienstverlening is vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Alleen PDF-bestanden worden geaccepteerd*
Uploaden...
fileuploaded.jpg
Uploaden mislukt. De maximale grootte van bestanden is 10 MB.
Bedankt! We hebben uw aanmelding ontvangen. U ontvangt binnenkort een bericht van ons!
Oeps! Er is iets fout gegaan bij het indienen van het formulier. Neem graag contact op.

Helaas, deze opdracht is niet langer beschikbaar!

Jammer, je hebt deze opdracht gemist. Ontdek andere beschikbare opdrachten door op de onderstaande knop te klikken.
Je kunt nog wel de details van de verlopen opdracht bekijken, maar inschrijven is niet meer toegestaan.
Inschrijven