
Omschrijving
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop uitvinden wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.
2 kandidaten omgevingsadviseur
De opdracht zit barstensvol:
- Impact: je zorgt dat aanvragers van initiatieven snel duidelijkheid krijgen én je draagt bij aan een prettige en veilige ruimtelijke omgeving voor iedereen.
- Verantwoordelijkheid: jij coördineert het proces van aanvraag tot vergunning van a tot z en bent voor alle betrokkenen het eerste aanspreekpunt.
- Inhoud: je toetst de plannen technisch en planologisch
Dit ga je doen
Stel: een initiatiefnemer heeft een plan, bijvoorbeeld voor het uitbreiden van een woning. Dan onderzoek jij of het plan vergunningsvrij of vergunningplichtig is. Dit doe je door het plan te toetsen aan de wet- en regelgeving, het bestemmingsplan en het beleid. Is het ruimtelijk initiatief vergunningsplichtig? Dan kom jij verder in actie. De juridische toets voer je zelf uit.
Daarnaast werk je veel samen met jouw collega’s die advies geven binnen het vergunningentraject. Als omgevingsadviseur coördineer je het complete vergunningverleningsproces. Daar zijn strakke deadlines aan verbonden. Dankzij jouw inzet hebben alle collega’s en externe adviseurs (zoals de brandweer en de Omgevingsdienst) op tijd hun advies klaar. En kun je – als alle lichten op groen staan – een vergunning verlenen. Bij alle aanvragen en vooroverleggen (conceptaanvragen) die jij oppakt ben je ook het eerste aanspreekpunt. Voor de aanvrager of de gemachtigde, de adviseurs, aannemers en architecten en soms ook voor de wethouder.
Je doet het samen met
Uiteenlopende specialisten in het ruimtelijk domein, binnen én buiten de gemeente. Dat maakt jouw werk heel gevarieerd en ja, soms ook hectisch. In een netwerk vol vakkennis ben jij de regisseur die op inhoud en relatie verbindt en zo effectief alle radertjes laat draaien. Samen met de frontoffice, de assistent omgevingsvergunningen en je collega-omgevingsadviseurs vorm je een sterk team.
In totaal heb je bijna veertig enthousiaste collega’s, die samen de schouders onder vergunningverlening, toezicht en handhaving zetten. Een club van doeners én denkers met een enorme betrokkenheid bij elkaar en bij onze mooie gemeente.
Typisch voor ons team is de eerlijke en directe manier waarop we met elkaar communiceren
Een opdracht in Maashorst past bij jou als je het leuk vindt om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze nieuwe gemeente en ertegen kunt dat dit soms gepaard gaat met wat turbulentie. Het belangrijkste? Dat je verantwoordelijkheid neemt en energie toevoegt aan ons team. Om succesvol te zijn in deze functie breng je daarnaast het volgende mee:
- Een hbo- of universitair diploma bouwkunde.
- Je hebt minimaal 7 jaar ervaring met vergunningverlening, handhaving of toezicht bij een gemeente, als casemanager/vergunningverlener
- Communicatieve vaardigheden, lef, zelfvertrouwen en relativeringsvermogen om in deze hectische omgeving de juiste mensen in de juiste richting te bewegen.
- jij benadert uitdagingen vanuit verschillende oplossingsrichtingen.
- Ervaring met Power browser
- Ervaring binnen de gemeente Maashorst als casemanager/omgevingsadviseur
Let op: Voor beide plekken zal de huidige inhuurkandidaat zich opnieuw inschrijven.
Eisen
- Minimaal 7 jaar werkervaring als casemanager/omgevingsadviseur binnen een gemeente
- Uit CV blijkt ervaring met het pakket Powerbrowser
- Een motivatiebrief is vereist voor deze opdracht
Wensen
- Aantal jaar ervaring op gebied van casemanager/omgevingsadviseur (technische en juridische toetsing) bij een gemeente
- Wel / geen werkervaring bij gemeente Maashorst
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening. Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Daarnaast houden wij de voortgang van lopende opdrachten nauwlettend in de gaten. Al voordat een opdracht afloopt, gaan wij proactief op zoek naar nieuwe mogelijkheden die aansluiten bij jouw expertise en ambities.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.

Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Vragen over de opdracht?
Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.
Vragen over de opdracht?
Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.