Functioneel beheerder AFAS ERP financiën inkoop projecten
Kadaster
Locatie
Gelderland
Uren per week
32-36
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
01-10-2025 t/m 31-03-2026
Dienstverband
Freelance
Detachering
Status

Omschrijving
Het Kadaster implementeert dit jaar AFAS als nieuw ERP systeem met als doel de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten te standaardiseren en te optimaliseren. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de implementatie met als doel om per 1 januari 2026 live te gaan. Om de implementatie in goede banen te leiden, is er een functioneel beheer team (incl. testcoördinator) opgezet bestaande uit zowel interne als externe medewerkers. Door ziekte van een aantal medewerkers zijn we op zoek naar aanvulling voor dit team.
We zoeken iemand die op de rijdende trein van de implementatie kan springen (met bijbehorende hectiek), die het geheel kan overzien en de activiteiten kan coördineren en afstemmen met andere teams. En die tegelijkertijd ook praktisch taken uitvoert in het kader van bijv. inrichting, functioneel testen, opleiding en instructie, enz.
Verantwoordelijkheden
Jij bent samen met het functioneel beheer team verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe ERP systeem vanuit functioneel beheer oogpunt. Deliverables hierin zijn:
- tot okt 2025: het configureren en inrichten van het nieuwe ERP systeem op basis van het inrichtingsdocument
- tot okt 2025: het opstellen van de bij de inrichting behorende processchema’s en werkinstructies
- tot okt 2025: het uitvoeren van de functionele testen van de inrichting
- okt 2025: het opleveren van de inrichting van het nieuwe ERP systeem
- sept 2025: het opleveren van het acceptatietestplan en bijbehorende testscripts
- okt – nov 2025: het organiseren van en begeleiden van de gebruikers bij de acceptatietesten
- juni – dec 2025: het testen van de twee proefconversies en de definitieve conversie
- okt – dec 2025: het verzorgen van opleidings- en instructiemateriaal
- tot mrt 2026 (doorlopend): het opleiden en begeleiden van de interne Kadaster functioneel beheerders
- dec 2025 – jan 2026: het opleiden van overige gebruikers
- jan 2026 - mrt 2026: nazorg
Afhankelijk van de ontwikkelingen van het project, kan de opdracht voor een periode van 2 x 3 maanden worden verlengd voor 18 à 36 uur per week. In dat geval betreft de opdracht het afronden van bovenstaande deliverables en het doorvoeren van optimalisaties in de configuratie en inrichting ná live-gang van het systeem.
Werkzaamheden
- Configureren en inrichten van het nieuwe ERP systeem op basis van het inrichtingsdocument
- Opstellen van de bij de inrichting behorende processchema’s en werkinstructies
- Uitvoeren van de functionele testen van de inrichting
- Opleveren van de inrichting van het nieuwe ERP systeem
- Opleveren van het acceptatietestplan en bijbehorende testscripts
- Organiseren van en begeleiden van de gebruikers bij de acceptatietesten
- Testen van de twee proefconversies en de definitieve conversie
- Verzorgen van opleidings- en instructiemateriaal
- Opleiden en begeleiden van de interne Kadaster functioneel beheerders
- Opleiden van overige gebruikers
- Nazorg
Doelstelling
De implementatie van AFAS als nieuw ERP systeem met als doel de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten te standaardiseren en te optimaliseren.
Technieken
- AFAS ERP
- BISL
Eisen
- Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
- Minimaal 2 jaar bewezen ervaring als AFAS functioneel beheerder in het domein van financiën, inkoop, projecten en ordermanagement.
- Kennis van AFAS op het niveau van functioneel beheer van tenminste de volgende onderdelen:
- Financiën
- Projecten
- Inkoop
- Autorisatie
- Workflow management
- InSite
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de implementatie van (optimalisaties in) AFAS in meerdere organisaties (meer dan één).
- Waarvan minimaal één implementatie van (optimalisatie in) AFAS in een grote (>1000 mdw), complexe en politiek gevoelige organisatie.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in een financiële functie bijv. als medewerker financiële administratie, controller, of vergelijkbaar.
- Taalniveau Nederlands minimaal B2.
- Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
- Competenties:
- In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief
- Organisatievermogen, in staat om het de activiteiten van het functioneel beheer team mét het team en andere betrokken teams zelfstandig te organiseren
- Organisatiesensitief
- Resultaatgericht
- Analytisch vermogen
- Klantgericht
- Proactieve en gestructureerde werkhouding
Wensen
- U toont duidelijk aan (max. 400 woorden) op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
- U beschrijft (max. 400 woorden) twee knelpunten bij de implementatie van het nieuwe ERP systeem en hoe u dat vanuit het functioneel beheer team denkt op te lossen.
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.

Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.