Omschrijving
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Bij Volksgezondheid werken we aan de gezondheid van inwoners van Utrecht, met als belangrijke taken de jeugdgezondheidszorg, gezonde leefstijl en zorg voor volwassenen in een kwetsbare positie.
Deze opdracht ligt in het team Toegang Opvang en Regionale Toegang voor Beschermd Wonen en Maatschappelijke opvang (TO/RT), onderdeel van team Volwassenen. Naast de TO/RT bestaat dit team uit zorgprofessionals die medische straatzorg verlenen, verpleegkundigen seksuele gezondheid en een aantal procesregisseurs die de uitvoering verbinden aan beleid. Het totale team bestaat uit ongeveer 25 personen.
Specifieke taken Toegang Opvang
- Controleren aanvragen in GBA (Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens. Dit betreft vragen vanuit hulpverlening/ 24 uursopvang om te beoordelen of betreffende client recht op toegang heeft in Utrecht.
- Invoeren gegevens in ZorgNed: cliënten die aangemeld moeten worden, worden in Zorgned geregistreerd.
- Beantwoorden van vragen m.b.t. de toegang. Vragen van cliënten en professionals. Dagelijks veel contact, zowel binnen de gemeentelijke organisatie als in het veld (Stadsteam Backup, Buurtteams, etc.).
- Signalen uit het veld opschalen.
- Bijhouden van Mailbox Toegang: gezamenlijke mailbox met ondersteuner. Hier komende verzoeken over recht op toegang en allerlei vragen binnen.
- Bijhouden Actielijst ZorgNed: hier komen vragen vanuit de hulpverleners die toegang tot Zorgned hebben binnen. Dit betreffen veelal verzoeken om na te gaan met welke centrumgemeente een client binding heeft.
- Opstellen van goed onderbouwde besluiten.
Je werkt in dit teamverband samen met 2 a 3 collega’s die zich inzetten voor team Toegang Opvang. Daarnaast is het prettig als je – zodra je ingewerkt bent op Toegang Opvang – ook inzetbaar bent als Adviseur Regionale Toegang en meedraait in de caseload van het team. Als Adviseur:
- Beoordeel je aanmeldingen voor beschermd wonen en maatschappelijke opvang.
- Geef je advies voor een besluit over de toelating tot deze voorzieningen.
- Verwerk je bevindingen draag je zorg voor het tijdig afhandelen van de beschikking.
- Voer je indien nodig gesprekken met aanvragers.
- Heb je een adviserende rol m.b.t. beschermde woonvormen en maatschappelijke opvang.
- Beoordeel je PGB vaardigheid van budgethouders of diens vertegenwoordigers.
Meer specifiek betekent dit dat jij zorgt voor:
- Formele beoordeling of de aanmeldingen voor Wmo (Wet Maatschappelijk Ontwikkeling)-voorzieningen tot het Wmo-domein van de centrumgemeente Utrecht hoort.
- Inhoudelijke beoordeling aan de hand van ingediende aanvragen.
- Indien nodig vraag jij nadere informatie op bij aanvrager met betrekking tot ontbrekende gegevens of gemaakte afwegingen. Centraal bij de beoordeling staan de Wmo-wetteksten, de gemeentelijke beleidsregels Wmo en gewenste omslag m.b.t. ambulantisering, zelfredzaamheid en participatie.
- Onderzoeken en beoordelen van aanmeldingen. Je beoordeelt of iemand recht heeft op beschermd wonen op basis van de daarvan gestelde criteria.
- Het beoordelen of een budgethouder en/of diens vertegenwoordiger voldoende vaardigheden heeft om het budget te beheren met de daarbij behorende taken.
- Jij onderzoekt en beoordeelt de aanmeldingen en voorbereiding van de gesprekken. Dit gebeurt specifiek bij de aanvragen voor een pgb in sommige gevallen in samenwerking met een Buurtteam of Sociaal wijkteam.
- Opstellen van een toewijzend of afwijzend besluit/beschikking en het formaliseren van de plaatsing bij de aanbieder. Waar nodig toelichting geven aan de aanvrager.
- Advisering aan hulpverleners, zoals medewerkers van sociale wijkteams, over aspecten als regelgeving, sociale kaart en eventuele mogelijkheden/alternatieven in het aanbod van voorzieningen, zowel binnen als buiten de Wmo.
- Nadruk ligt op uitvoerende werkzaamheden (bureauwerk, administratieve ondersteuning en afgeven van indicaties)
- Het draaien van telefonische bureaudiensten waarin je vragen beantwoordt en meedenkt in casuïstiek
Je werkt hierin in teamverband met 6 adviseurs. Samen verdelen jullie de caseload die er is.
Resultaat van de opdracht
De opdracht is afgerond zodra het team weer op capaciteit is (tenminste 5 maanden).
Eisen
- Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding, bijvoorbeeld Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige (SPV), Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD).
- Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld binnen de GGZ, de Wmo of wijk- of buurtteams.
- Je hebt ervaring met en kennis van de Landelijke Toegankelijkheid.
- Je hebt specifieke kennis op het gebied van de Wmo2015, de toegang tot maatwerkvoorzieningen of indicatiestelling en ruime kennis van psychopathologie.
- Je hebt specifieke kennis over het recht op ondersteuning vanuit de Wmo.
- Je bent een stevige persoonlijkheid, in staat onafhankelijk van partijen te functioneren en belangen af te wegen.
- Je kan op verschillende niveaus communiceren met uiteenlopende niveaus gesprekpartners.
- Je bezit rekenkundige vaardigheden.
- Je bent daadkrachtig en in staat gestructureerd te werken.
- daadkrachtig
- gestructureerd te werken
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

