Taxateur-Verwerver

Gemeente Utrecht

Locatie

Utrecht

Uren per week

24

Maximum tarief

in overleg

€ 120 p/uur

Looptijd

01-10-2025 t/m 01-04-2026

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

Je bent adviseur met een vastgoed, juridisch en/of project profiel. Je hebt affiniteit met het werkveld grondzaken en kent de dynamiek van gebiedsontwikkeling binnen een G4 context. Op dagelijkse basis adviseer je over taxatie en verwervingsvraagstukken. Dit varieert van eenvoudig Commercieel vastgoed en residentieel vastgoed tot complexer exploitatie gebonden vastgoed. Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of ben je onderdeel van onderhandelingen. Binnen onze projectteams vinden we zo oplossingen voor de uitdagingen die zich binnen de stad Utrecht voordoen.

Doelstelling
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaten
Deze opdracht kan worden afgerond als de opdracht zoals hierboven beschreven wordt uitgevoerd en de formatie weer op orde is.

Werkzaamheden

  • Je adviseert collega’s, projectleiders en projectmanagers, over contractuele en financiële mogelijkheden binnen gebiedsontwikkelingen
  • Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of ben je onderdeel van onderhandelingen
  • Je bent onderdeel van ons taxatie en verwervingsteam. Je bent voor ons werkveld gebied aanspreekpunt voor collega’s en waar wenselijk ook eigenaren/initiatiefnemers

Eisen

  • WO werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van privaatrecht, planologie of vastgoed, en aanvullend ben je register taxateur (RT/RMT) in kamer Bedrijfsmatig en/of Wonen.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met advisering over taxatie- en verwervingsvraagstukken binnen gebiedsontwikkelingen in G4 of hoog-stedelijke context. Die ervaring is recent, bij voorkeur in de afgelopen zeven jaar.
  • Je bent goed bekend met regelgeving en administratieve en gerechtelijke procedures in het kader van de onteigeningswetgeving.
  • Uitstekende communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.
  • Je hebt ervaring met ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Bij voorkeur binnen een (semi-)overheidsorganisatie en/of een G4 gemeente.
  • Je bent uitstekend geïnformeerd over de landelijke ontwikkelingen binnen ons vakgebied.
  • Competenties:
    • Je bent omgevingsbewust. Je legt en onderhoud gemakkelijk contacten met collega’s binnen de gemeentelijke organisatie, externe stakeholders, en met mensen van verschillende aard en uiteenlopend niveau.
    • Je levert als coach een bijdrage aan de kennisontwikkeling binnen ons organisatie.
    • Je werkt resultaatgericht, werkt gestructureerd en haalt je doelen binnen de gestelde termijn.

Over Gemeente Utrecht

Meer weten over Gemeente Utrecht? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.