Servicedeskmedewerker
Gemeente Schiedam
Locatie
Schiedam
Uren per week
36
Maximum tarief
€
p/uur
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
04-08-2025 t/m 31-12-2025
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Je bent als Servicedeskmedewerker ICT het visitekaartje voor onze (interne) klanten. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van de vragen die binnenkomen via Topdesk, telefoon en aan de balie. Je bent analytisch en hebt een bovenmatige interesse voor het optimaliseren en professionaliseren van de Servicedesk door beschreven ITIL processen, het documenteren van procedures en het klantgericht oplossen van IT problemen. Dienstverlening & klanttevredenheid zitten in jouw DNA, je gaat graag even bij een collega op de werkplek langs om ze te helpen. Jouw diepgaande kennis van onze IT toepassingen zorgt ervoor dat je alle problemen makkelijk herkent, analyseert en toewerkt naar de goede oplossing. En de oplossing overbrengen aan onze klanten maakt jouw dag!
In Topdesk registreer en categoriseer je openstaande incidenten en wijzigingen op basis van een goede probleemanalyse. Meldingen welke je hebt doorgezet naar de 2e of 3e lijn bewaak je en je rappelleert en ondersteunt wanneer dat nodig is. Dat is slechts een deel van de ontvangen meldingen; als ervaren Servicedesk-medewerkers in wording lossen jij en jouw collega’s de meeste meldingen zelf op. In overleg met jouw collega’s worden meldingen opgepakt en ga je ermee aan de slag.
In Schiedam wordt de servicedesk verder geoptimaliseerd. Deze functie bied je de kans hieraan mee te bouwen en te zorgen voor een servicegericht ICT-organisatie.
Doelstelling
Als ervaren ICT Servicedesk Medewerker moet klanttevredenheid één van jouw doelen zijn. Jij begrijpt dat ICT niet voor iedereen makkelijk is en je kunt mensen van verschillende niveaus goed helpen. Daarbij communiceer je goed, je luistert en reageert op wat gezegd wordt. Daarbij leg je duidelijk uit wat je doet en geef je mensen nuttige tips mee. Je vindt het contact met de eindgebruiker leuk, en je gaat graag even bij een collega langs op de werkplek. Ook neem je initiatief en kom je met nieuwe ideeën als je ruimte voor verbetering ziet. Je kunt jezelf goed redden en vindt het leuk om incidenten tot de bodem uit te zoeken. Maar, als je iets niet weet ben je niet bang om het aan een collega te vragen.
Werkzaamheden
- Kennis van- en aantoonbare ervaring met ICT gebruikersondersteuning in een Microsoftomgeving, met IOS en VMWare, waarbij je ook het beheer van de hardware hebt verricht
- Ervaring in het gebruik van een incidentmanagementsysteem, zoals Topdesk
- Kennis van en ervaring met werken volgens service management procedures (bijv. ITIL)
- Gedegen kennis van- en ervaring met het proces Incident Management is een pré
Eisen
- In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
- analytisch
- probleemoplossend vermogen
- klantgericht
- eigen initiatief tonen
- teamspeler
- goede sociale vaardigheden
- goed kennis kunnen overdragen op anderen.
- goede beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift
Wensen
- Ervaring als ICT-servicedeskmedewerker, bij voorkeur binnen een overheidsinstelling
- Kennis van- en aantoonbare ervaring in ICT gebruikersondersteuning in een Microsoftomgeving, met IOS en VMWare, waarbij je ook het beheer van de hardware hebt verricht
- Ervaring in het gebruik van een incidentmanagementsysteem, zoals Topdesk
- Kennis van, en ervaring in werken volgens Incident Managementprocedures (bijv. volgens ITIL);
- De kandidaat is per direct beschikbaar
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Opdracht uitsluitend beschikbaar via detachering
Gezien de aard van deze opdracht en de Wet DBA heeft de opdrachtgever bepaald dat deze opdracht alleen in loondienst via detachering kan worden uitgevoerd. Lijkt deze opdracht je alsnog interessant? Je kunt voor de duur van de opdracht in dienst komen bij TenTalent!
Hoe werkt detachering bij TenTalent?
Detacheren via TenTalent biedt jou als IT-professional zekerheid van opdrachten, minder administratieve lasten en toegang tot projecten die anders moeilijk bereikbaar zijn.
Ben je gewend om als zzp’er te werken? Dan lijkt het bruto maandsalaris misschien lager dan je gewend bent. Maar doordat TenTalent een van de laagste dienstverleningsmarges hanteert, houd je netto juist meer over dan via een andere broker. Ontdek de andere voordelen van detacheren via TenTalent of bereken hieronder jouw verdiensten.
** De calculator geeft een schatting en is zo zorgvuldig mogelijk samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
** De calculator geeft een schatting en is zo zorgvuldig mogelijk samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.