Let op: Deze opdracht valt onder de Wet DBA en is daarom uitsluitend beschikbaar via detachering. TenTalent biedt je de mogelijkheid om toch deel te nemen door middel van een tijdelijke dienstovereenkomst. Heb je interesse? Reageer op de opdracht, dan sturen wij je meer informatie en een salarisvoorstel toe.
Logo van de organisatie

Omschrijving

Opgave Informatisering & Automatisering De opgave Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren. De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde desktop omgeving op basis van Azure Virtual Desktop.

De opgave Informatisering & Automatisering kent vijf specifieke aandachtsgebieden:

  • Infrastructuur & Support (BIS). BIS zorgt voor een optimale beschikbaarheid van de ICT infrastructuur (computers, tablets, telefoons) en beheert alle applicaties, het netwerk, de gegevensopslag en de telecommunicatie van de provincie Zuid-Holland.
  • Bedrijfsinformatie (BBI). De provincie Zuid-Holland verwerkt en produceert bij de uitvoering van haar kerntaken heel veel digitale geo- en bedrijfsinformatie. BBI helpt provinciale collega’s bij het beheer en gebruik hiervan. Daarnaast beheert BBI applicaties die door de organisatie worden gebruikt.
  • Documentaire Informatie (BDI). BDI ondersteunt het werk van provinciale medewerkers met middelen om documentaire informatie digitaal te ontsluiten en te beheren. Vindbaar en toegankelijk zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Ook ondersteunt BDI digitale bedrijfsprocessen.
  • Bureau Advies & Beleid (BAB). Informatisering & Automatisering is een integraal onderdeel van ieders werk geworden. BAB kijkt samen met provinciale medewerkers hoe alle taken nog beter uitgevoerd kunnen worden en hoe nieuwe IT-oplossingen en innovaties binnen het totaalplaatje van de provincie Zuid-Holland passen.
  • Portfoliomanagement (PM). Portfoliomanagement heeft als doel om enerzijds de beschikbare ICT-middelen in te zetten op de, vanuit organisatieperspectief gezien, meest cruciale projecten en anderzijds om de projecten op een zo goed mogelijke manier en conform afspraak uit te voeren.

Omschrijving van de opdracht

Als businessanalist werk je nooit alleen. Je hebt contact met stakeholders uit verschillende opgaves en specialisten van informatisering en automatisering en projecten in dat gebied zoals bijvoorbeeld het programma Informatietransitie. Informatiemanagement, portfoliomanagement, functioneel beheer, applicatiebeheer, serverbeheer, business intelligence, geo, architectuur en security zijn voor jou allen bekend terrein.

Om gezamenlijk tot verandering te komen weet jij jouw collega's continu te betrekken in een werkveld wat volop in beweging is. De vraagstukken die op je afkomen zijn erg divers en maakt jouw werk iedere dag anders. Denk hierbij aan vragen op het gebied van financiën, projectenadministratie, subsidie- en vergunningverlening, procesoptimalisatie, beleidsontwikkeling en vragen die voortkomen uit nieuwe wet- en regelgeving.

Gedurende de dag staan deze zaken op jouw to-do lijstje:

  • Op strategisch en tactisch niveau meedenken en uitvoering geven aan de ICT doorontwikkeling voor de gehele provincie;
  • Ondersteuning van interne accountmanagers bij intake van brede ICT vraagstukken uit de organisatie;
  • Je vervult een brugfunctie (product owner rol) en bent sparringpartner tussen specialisten en accountmanager (van de afdeling Informatisering & Automatisering) en de klant;
  • Het in samenwerking met de klant analyseren van bestaande processen en het (her)ontwerpen van nieuwe processen;
  • Het adviseren van de klant over mogelijkheden en onmogelijkheden van zijn/haar wensen en het bieden van realiseerbare oplossingsscenario’s;
  • Het begeleiden van de klant bij het implementeren van oplossingen en gebruikerstrainingen;
  • Faciliteren en begeleiden van uitvoering van complexe vraagstukken/projecten;
  • Deelname in multidisciplinaire werkgroepen, projectgroepen en scrumteam(s);
  • Het nauw samenwerken met beheerders, BI- en DWH specialisten;
  • Afstemming met projecten, programma’s en andere onderdelen afdeling I&A.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 15 december 2025 tot 15 december 2026 beschikbaar voor gemiddeld 40 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van de projecten en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 15 december 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum
  • Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0004556’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:
    • Minimaal een Master WO-diploma behaald in de richting van Bedrijfskunde of vergelijkbaar
    • Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als Business Analist in een qua omvang en complexiteit met PZH vergelijkbare politiek gestuurde omgeving
    • Minimaal tien (10) jaar aantoonbare werkervaring met complexe ICT-verandertrajecten waarbij tenminste twee (2) trajecten geheel zijn doorlopen
    • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van de Wet open overheid
    • Aantoonbare werkervaring op het gebied van applicaties m.b.t. facilitaire dienstverlening (archeologisch depot systemen, rittenregistratiesystemen) en bestuurlijke informatiesystemen (besluitvormingssysteem, staten informatie systeem)
    • Minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie van digitale toegankelijkheid
    • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van solution architectuur
  • De inschrijver zal in het geval dat deze de opdracht gegund krijgt een VOG van de kandidaat via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning aanleveren. Het aanvragen van de VOG kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen
  • Competenties:
    • Resultaatgericht handelen: daadkrachtig optreden, pro-actieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch
    • Flexibiliteit, tact, zorgvuldigheid en goede oordeelsvorming in relatie tot tegenstrijdige belangen van stakeholders
    • Bestuurlijke sensitiviteit:
      • inzicht in het functioneren van een organisatie die vergelijkbaar is met de provinciale organisatie en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits en de juridische omgeving waarin wordt geopereerd
      • Vaardigheid in het inschatten van de bestuurlijk en regionale verhoudingen en de bestuurlijke/ politieke en technische haalbaarheid van projectresultaten zowel binnen als buiten een organisatie die vergelijkbaar is met de provinciale organisatie
    • Communicatieve en adviesvaardigheden
    • Analytisch vermogen: in staat om goed onderscheid te maken tussen hoofd- en bijzaken. Je bent goed in het zien wat de essentie van het onderwerp is, in het herkennen van verbanden en in het vinden van effectieve oplossingen op basis van data en logica

Over Provincie Zuid-Holland

Meer weten over Provincie Zuid-Holland? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

De opdracht is helaas niet meer beschikbaar

Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.