Omschrijving
Utrecht heeft jou nodig!
Evenementen geven kleur en leven aan Utrecht. Elk jaar steken duizenden ondernemers, vrijwilligers en betrokken Utrechters weer de handen uit de mouwen om met hun evenement de buurt, wijk of stad blij te maken.
Utrechters van alle leeftijden bezoeken onze evenementen: kleuters kijken hun ogen uit bij de Sint Maarten Parade, basisschoolleerlingen stappen vol goede moed mee met de Avondvierdaagse, jongeren ontmoeten elkaar bij de beats van hun favoriete dj tijdens Verknipt festival, kersverse studenten maken vrienden tijdens de UIT, heel Utrecht memoreert het leed uit onze geschiedenis tijdens de dodenherdenking, viert het vrije leven bij Keti Koti en Bevrijdingsfestival en maakt zich sterk voor gelijkheid tijdens de Utrecht Canal Pride.
En dat is nog maar een greep uit het vele moois dat onze stad te bieden heeft aan haar inwoners en bezoekers. Met het locatiebeleid evenementen richten we ons erop de waarde van evenementen voor de stad te behouden en hier ruimte aan te blijven geven. Maar ook om richting te geven aan wat voor evenementen we als stad mogelijk willen blijven maken, zodat de evenementen die in de stad plaatsvinden bij de stad passen.
Daarbij is het nodig om balans te houden, omdat de ruimte schaars is – en schaarser wordt. Utrecht groeit namelijk hard en dat brengt uitdagingen met zich mee, ook op het gebied van evenementen.
Utrecht wil de diversiteit in het aanbod van evenementen vergroten. Zodat er voor ieder wat wils is en iedereen zich er welkom voelt. Ook kijken we hoe we de duurzaamheid van evenementen kunnen bevorderen. Zo blijven evenementen ook in de toekomst mogelijk.
We geloven erin dat we samen de stad maken. Evenementen horen bij Utrecht, en zijn populair binnen en buiten de stad. Dat is iets om trots op te zijn en om te koesteren. Daarmee brengen we balans, koesteren de kwaliteiten van de huidige evenementen, en maken we passende ruimte voor nieuwe evenementen. Zo laten we evenementen de komende jaren aansluiten bij de groei van onze stad.
Om dit te realiseren, heeft Utrecht jou nodig.
De sr beleidsadviseur ruimte met aandachtsgebied evenementen werkt in een klein team (3 personen) evenementen dat valt onder de afdeling Economische zaken. Je werkt veel samen met de collega’s van Vergunningen, Ruimtelijke projecten, Cultuur, Sport en het kabinet van de burgemeester.
Opdrachtomschrijving (de taken)
Binnen het takenpakket van de Sr. Beleidsadviseur evenementen horen verschillende type werkzaamheden. Voor sommige van deze werkzaamheden zal je starten met verkennen en onderzoeken, voor andere adviseren en uitwerken.
Denk hierbij aan de volgende taken/invalshoeken:
- Verkenning van het inkomstenpotentieel en dit optimaliseren obv private en publieke gronden ihkv de opdracht obv dit voorstel;
- Het uitwerken van regels voor geluid;
- Onderzoeken van en adviseren over meerjaren duidelijkheid en het bieden over/aan evenementen (verlenen van vergunning);
- Borging binnen de kaders van de Wet op de ruimtelijke ordening;
- Eventueel: meewerken aan zoekproces grote evenementenlocatie
Te Behalen Resultaat
Het werk wordt verdeeld naar competenties, ervaring en interesse. Maandelijks maken we een werkplan. Dat is een overzicht van prioriteiten en taken. De voortgang hiervan wordt gemonitord door de manager evenementen. In het eerste kwartaal van de opdracht dient de opdracht zich primair te richten op onderdeel 1 uit de opdrachtomschrijving.
Eind januari monitoren we daartoe de voortgang en her-prioriteren waar nodig. Hierin verwachten we een pro-actieve houding van de kandidaat.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn.
Eisen
- Minimaal 15 jaar ervaring met het opstellen van integraal evenementenbeleid, zowel strategisch als uitvoerend
- Ervaring met het beheren van terreinen voor evenementen
- Ervaring met het opstellen van regels en/of beleid voor evenementengeluid
- Ervaring bij het onderzoeken van inkomsten potentieel van evenementen voor gemeente en /of terreinbeheerders op basis van private en publieke gronden
- Kennis van de meest relevante jurisprudentie i.z. evenementen, ihbz tav geluid en schaarste
- Significante ervaring bij een grote gemeente, bij het organisatie onderdeel ruimte / ruimtelijke ontwikkeling of een vergelijkbare beleidsafdeling
- Ervaring met het (door-) ontwikkelen van terreinen voor evenementen
- Kennis van de huidige marktprijzen voor in gebruik name van grond voor evenementen
- Een professional die in hoge mate zelfstandig kan werken en ervaring heeft met het werken in projectteams
- Een relevant netwerk binnen het Nederlandse evenementenlandschap, in het bijzonder bij andere steden en terreinbeheerders
- Competenties:
- Proactief
- Communicatief vaardig
- Teamplayer
- Samenwerken
- Resultaatgericht
Wensen
- Bij voorkeur ervaring met het opstellen van overeenkomsten voor in gebruik name van grond door evenementen
- Bij voorkeur ervaring met het verbeteren van het vergunningsproces voor evenementen organisatoren
- Bij voorkeur ervaring met het faciliteren van kermissen en/of vergelijkbare evenementen
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.