ICT Inkoopregisseur en ICT contractmanager

Gemeente Amstelveen

Locatie

Noord-Holland

Uren per week

24

Maximum tarief

in overleg

€ 106 p/uur

Looptijd

07-10-2024 t/m 04-04-2025

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

We bieden bijzondere afwisselende positie binnen een organisatie van samenwerkende gemeenten. Je vervult namelijk twee rollen, die van inkoopadviseur en die van contractmanager.

Je werkt als inkoopregisseur binnen een groot I(CT) project waarbij meerdere samenwerkende gemeenten de markt op gaan voor de aanbesteding van een nieuw informatiesysteem. Dit is een interessant project waarbij de samenwerkende gemeenten zorgvuldig, maar ook slagvaardig tot een nieuw toekomstbestendig vervangend informatiesysteem gaan komen. Bij zorgvuldigheid hoort het documenteren van de stappen, procedures, voorstellen en besluiten, het bewaken van de rechtmatigheid en communiceren naar de achterban over het inkoopproces. Je doet dit werk in directe samenwerking met de inkoopregisseur van een van de andere samenwerkende gemeenten. Het werk voer je uit onder regie van de projectmanager voor vervanging van het Informatiesysteem.

Daarnaast ben je de contractmanager voor het team Applicaties. In dit team worden alle software contracten van de gemeentelijke organisaties voorbereid, afgesloten en gebudgetteerd (omvang >5mln). Deze rol vraagt veel interactie met leveranciers en management, zodat een contract vervolgens compleet kan worden voorgelegd aan de teammanager Applicaties. Je gaat om tafel met gecontracteerde partijen, je checkt (af)lopende contracten en houdt de eventuele overlap met andere contracten, inkoopvoorwaarden en prijzen in de gaten. Je levert een belangrijke bijdrage aan onze doelstelling om de exploitatielasten van ICT zo laag mogelijk te houden. Daarnaast adviseer en instrueer je de projectondersteuners die het contractbeheer op zich hebben genomen.

Jouw werk gaat, in beide rollen, verder dan alleen achter je bureau zitten; je gaat in overleg met leveranciers, schuift aan in overleggen met opdrachtgevers ook van samenwerkende gemeenten, checkt de bestaande ICT contracten, communiceert via verschillende kanalen en haalt de informatie op die je nodig hebt bij leveranciers, medewerkers en management.

Voor beide rollen geldt dat de werkzaamheden fluctueren met de vraag uit het project en de organisatie. We verwachten dat de inzet tussen de 16 uur en 24 uur per week bedraagt.

De opdracht loopt tot 5 april 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Eisen

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau
  • Goede kennis van inkoopwetgeving voor overheden (rechtmatigheid) en deze inkoopkennis zorgvuldig kunnen toepassen
  • Enige ICT kennis, maar vooral veel affiniteit met ICT
  • Een enthousiaste communicator die de achterban (management, gebruikers van software) goed kan meenemen in het vakgebied inkoop
  • Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring met ICT-contractmanagement bij gemeenten (> 100.000 inwoners) in een periode van de afgelopen 5 jaar.
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO (bachelor) opleiding.
  • Op CV aantoonbaar NEVI 1 en 2 gecertificeerd.

Over Gemeente Amstelveen

Meer weten over Gemeente Amstelveen? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.