Let op: Deze opdracht valt onder de Wet DBA en is daarom uitsluitend beschikbaar via detachering. TenTalent biedt je de mogelijkheid om toch deel te nemen door middel van een tijdelijke dienstovereenkomst. Heb je interesse? Reageer op de opdracht, dan sturen wij je meer informatie en een salarisvoorstel toe.
Logo van de organisatie

Omschrijving

Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen: De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de Werkmaatschappij 8KTD zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel. Na 1 januari zal er mogelijk tot 1 maart 2025 nazorg geleverd moeten worden.

Na 1 januari 2025 vinden ook inspanningen plaats om de definitieve wijze van inrichting van de I&A-omgevingen nader te bepalen. Dit zal geconcretiseerd worden in een verdere ontvlechting en een migratie naar de definitieve situatie. Dit deel valt buiten de scope van de huidige opdracht.

Deelprojecten

Om dit alles te realiseren is er een projectplan gemaakt en zijn er deelprojecten benoemd. Dit zijn de volgende deelprojecten:

  • Ontvlechting van de software publieksdiensten
  • Ontvlechting van de software sociaal domein
  • Ontvlechting van de software fysiek domein
  • Ontvlechting van de software voor beheer (openbare ruimte)
  • Ontvlechting van de software bedrijfsvoering
  • Ontvlechting van de infrastructuur
  • Ontvlechting data, advies en contracten

In dit kader zijn we op zoek naar een I&A Adviseur ontvlechting die onderdeel wordt van het deelproject data, advies en contracting.

Verantwoordelijkheden

Gedurende het project zal vanuit het deelproject data, advies en contracting een groot aantal adviezen geschreven moeten worden. De volgende zijn nu voorzien en moeten (verder) uitgewerkt worden:

  1. advies over migratie, waaronder bevriezen systemen, dataopschoning, wegwerken achterstanden, scheiden van data en autorisatie. Het gaat hierbij om zowel de gestructureerde data als de ongestructureerde data (OneDrive, teams, filesystem, mail etc.);
  2. advies over mogelijk over te brengen software van on premise installaties naar cloud;
  3. advies over te volgen migratiescenario’s;
  4. advies over naamgevingsconventies;
  5. advies over realisatie RBAC.

We verwachten van de adviseur dat hij/zij het volgende zal uitvoeren: 

  • het proactief deelnemen in het deelproject data, advies en contracting;
  • het schrijven en uitwerken van verschillende adviezen;
  • het realiseren van draagvlak; 
  • het (vooraf) toetsten van de adviezen aan de gevolgen voor de operatie en de deelprojecten;  
  • het mede uitvoeren van de realisatie van de adviezen; 
  • aangeven van ontbrekende advies thema's; 
  • het waar nodig deelnemen aan (deel-)project- en/of overleggen.

De kandidaat die we zoeken:

  • is een goede schrijver;
  • heeft een proactieve instelling;
  • heeft goede communicatieve vaardigheden;
  • is pragmatisch en resultaatgericht;
  • kan acteren in een snel veranderende omgeving.

Eisen

  • Kandidaat heeft een relevante, afgeronde Hbo-opleiding (blijkt uit cv).
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in het gemeentelijk domein, waarvan minimaal 3 jaar als I&A Adviseur (blijkt uit cv).
  • Kandidaat heeft ruime ervaring binnen de I&A van meerdere gemeenten in het schrijven van I&A beleidsdocumenten (blijkt uit cv).
  • De kandidaat heeft uitstekende kennis van de gemeentelijke ICT en informatiekundige ontwikkelingen (blijk uit cv).
  • De kandidaat is onafhankelijk van softwareleveranciers die leveren aan gemeenten.
  • De kandidaat is in het bezit van een auto en rijbewijs.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Gunningscriteria 

  • De kandidaat is betrokken geweest bij een gemeentelijke fusie of ontvlechting (blijkt uit cv).
  • De kandidaat heeft gewerkt binnen een gemeentelijk samenwerkingsverband (blijkt uit cv).
  • De mate waarin de kandidaat ervaring heeft als I&A Adviseur (blijkt uit cv).
  • De kandidaat heeft kennis van de actuele trends en ontwikkelingen en (toekomstige) wet- en regelgeving die betrekking hebben op het I&A gemeentelijk vakgebied, denk hierbij aan BIO, AVG en WOO (blijkt uit cv).
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging en privacy vereisten binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
  • De kandidaat heeft kennis van de Gemma architectuur (blijkt uit cv).
  • De kandidaat is flexibel en bereid om minimaal één dag op locatie aanwezig te zijn. Tot en met 31 augustus is dit op dinsdag in Burgum, vanaf 1 september is dit op woensdag in Buitenpost.
  • De kandidaat is mogelijk één dag extra in de week beschikbaar.

Over Gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Meer weten over Gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

De opdracht is helaas niet meer beschikbaar

Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.