Let op: Deze opdracht valt onder de Wet DBA en is daarom uitsluitend beschikbaar via detachering. TenTalent biedt je de mogelijkheid om toch deel te nemen door middel van een tijdelijke dienstovereenkomst. Heb je interesse? Reageer op de opdracht, dan sturen wij je meer informatie en een salarisvoorstel toe.
Logo van de organisatie

Omschrijving

Functie Woonbegeleiders Oekraïense Opvang Als gemeente Noardeast-Fryslân vangen wij op dit moment 250 Oekraïens vluchtelingen op. Dit doen wij op een aantal locaties zoals in Dokkum, Ferwert, Holwert en Kollumerzwaag. Als gemeente vinden wij het belangrijk dat we deze mensen een plek bieden, hun de hulp geven die nodig is. Daarbij is het speerpunt om de Oekraïense vluchtelingen op weg te helpen naar zelfredzaamheid.

Sommige vluchtelingen willen permanent in ons land of onze gemeente blijven wonen, anderen willen terug. Dit vraagt een juiste benadering en begeleiding van een locatie manager en uiteraard ook van woonbegeleiders.

Ben jij sociaal, empathisch en wil je graag een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van mensen die op de vlucht zijn voor oorlog? Voor onze opvang locatie voor Oekraïense vluchtelingen zijn wij op zoek naar betrokken en zelfstandige Woonbegeleiders.

Verantwoordelijkheden

  • Begeleiding bewoners: Je biedt dagelijkse ondersteuning aan bewoners bij praktische zaken, zoals, administratie en het leren kennen van de omgeving. Je begrijpt de gevoelens en ervaringen van de bewoners en kunt je verplaatsen in hun situatie. Je toont medeleven en hebt respect voor hun achtergrond en cultuur
  • Individuele begeleiding: Je helpt bewoners om persoonlijke doelen te formuleren en ondersteunt hen bij het vergroten van hun zelfredzaamheid
  • Sociale en culturele integratie: Je bevordert de sociale interactie tussen de bewoners en de lokale gemeenschap. Ook geef je advies over lokale normen en waarden
  • Organiseren van activiteiten: Je organiseert sociale en recreatieve activiteiten om het gemeenschapsgevoel te versterken en de bewoners te helpen ontspannen. Je bent goed in het plannen en organiseren van activiteiten, afspraken en dagelijkse taken. Je houdt het overzicht en zorgt dat alles goed verloopt
  • Signaleren van problemen: Je houdt het welzijn van de bewoners goed in de gaten en schakelt tijdig hulp in bij problemen op het gebied van gezondheid, financiën of mentale gezondheid
  • Samenwerking met hulpverleners: Je werkt nauw samen met maatschappelijke organisaties, gezondheidsinstanties en andere betrokken professionals om de bewoners van de juiste hulp te voorzien
  • Administratie: Je houdt gegevens bij over de voortgang van bewoners en rapporteert regelmatig aan het management

Profiel

  • jij bent minimaal 24 of 32 uur beschikbaar (met daarbij inzet in de avonduren en mogelijk in het weekend). Je kunt je aanpassen aan veranderende situaties en bent bereid om buiten de standaard werktijden te werken als dat nodig is
  • Je hebt minimaal opleiding mbo-niveau 3/4 S.A.W. En ervaring in de maatschappelijke zorg of als woonbegeleider is een pré
  • Je hebt een sociaal hart en toont begrip voor de moeilijke situatie waarin de bewoners verkeren. Waarbij je je inzet met een persoonlijke benadering naar bewoners en vanuit zakelijk oogpunt meekijkt vanuit de organisatie
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden. Je kunt helder en duidelijk communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. zowel in het Nederlands als bij voorkeur in het Engels of Oekraïens
  • Je kunt zelfstandig beslissingen nemen (binnen de gestelde kaders) en toont eigen initiatief in het begeleiden van bewoners. Je ziet wat er nodig is en komt met voorstellen om de leefomstandigheden te verbeteren
  • Je bent stressbestendig, oplossingsgericht en in staat om snel te schakelen in onvoorziene situaties
  • Je gaat vertrouwelijk om met gevoelige informatie van de bewoners en handelt volgens ethische normen en regelgeving
  • jij bent in bezit van een rijbewijs en eigen vervoer

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de maatschappelijke zorg of als Woonbegeleider, ervaring met werken met vluchtelingen is een pré
  • Mbo-niveau 3/4 S.A.W.
  • Wonen in de regio, maximaal 1 uur tot 1:15 uur rijafstand van Dokkum

Wensen

  • Mbo-niveau 3/4 S.A.W.
  • Aantoonbare werkervaring in de maatschappelijke zorg of als Woonbegeleider, ervaring met werken met vluchtelingen is een pré

Over gemeente Noardeast-Fryslan

Meer weten over gemeente Noardeast-Fryslan? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

De opdracht is helaas niet meer beschikbaar

Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.