Teamleider ICT Beheer
Veiligheidsregio Utrecht
Locatie
Utrecht
Uren per week
16-20
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
Z.s.m. t/m 31-12-2025
Dienstverband
Freelance
Detachering
Status
Omschrijving
VRU wil haar ICT Beheerprocessen professionaliseren en toekomstbestendig maken. De interim manager ICT Beheer heeft als doel de organisatie strategisch te begeleiden op het gebied van informatiebeveiliging, Applicatiebeheer en digitale transformatie. De focus ligt op functioneel leiderschap, informatiebeveiliging, digitalisering en optimalisatie van IT-processen.
Doelstelling
De interim manager ICT Beheer heeft als doel de organisatie strategisch te begeleiden op het gebied van informatiebeveiliging, Applicatiebeheer en digitale transformatie. De focus ligt op functioneel leiderschap, informatiebeveiliging, digitalisering en optimalisatie van IT-processen.
Verantwoordelijkheden
- Functioneel leidinggeven aan Servicedesk, Technisch beheer en Projectmanagement
- Dagelijkse aansturing van het team en zorgen voor een efficiënte werkverdeling
- Adviseren over de toekomstige inrichting en strategische aansturing van het team
- Coachen van teamleden om de professionaliteit en autonomie te vergroten
- Formuleren van KPI’s die aansluiten bij afdelings- en organisatiedoelstellingen
- In kaart brengen en analyseren aanwezige en benodigde capaciteit Technisch Beheer
- Gestandaardiseerde projectmethodiek ontwikkelen en implementeren
- Opstellen en implementeren van een projectmanagementbeleid
- Zorgdragen voor integratie van projectmanagement binnen de organisatie
- Afstemmen met stakeholders over beleidsmatige keuzes
- Implementatie en borging informatiebeveiliging Technisch Beheer
- Implementatie en borging van beheersmaatregelen vanuit Bedrijfscontinuïteit
- Bewaken van compliance rondom informatieveiligheid
- Coördineren van risicoanalyses en beveiligingsmaatregelen binnen IT-systemen
- Optimalisatie en beleidsmatige inrichting Microsoft 365
- Analyseren van het huidige gebruik van Microsoft 365 binnen de organisatie
- Adviseren over effectiever gebruik en mogelijkheden voor verdere integratie
- Implementeren van optimalisaties binnen werkprocessen en documentbeheer
- Processen in kaart brengen en optimaliseren
- Opstellen van een overzicht van alle processen binnen de afdeling
- Beoordelen van de beheersbaarheid, effectiviteit en veiligheid van processen
- Adviseren over noodzakelijke verbeteringen en/of consolidatie van processen
- Advies en rapportage aan de directie en management
- Regelmatig rapporteren aan de Afdelingshoofd I&I over voortgang en knelpunten
- Adviseren over de toekomstbestendige inrichting van de afdeling ICT Beheer
- Opstellen van een adviesrapport met concrete aanbevelingen
Voor deze opdracht is het met name belangrijk dat er veel senior kennis- en ervaring wordt ingebracht in het team en daarom weegt de inhoudelijke component op het vlak van informatiemanagement zwaar mee.
Eisen
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op een ICT beheer afdeling bij een veiligheidsregio;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met ICT beheer;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als als teamleider, projectleider of programma-manager;
- Competenties
- Je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van een visie en een structuur effectiever, efficiënter en geborgd kunnen voldoen aan de wens van de klant. Het uiteindelijke doel is dat jouw team door een succesvolle toepassing van ISM betere diensten gaat leveren
- Je bent een pragmatische, mensgerichte teamleider met inzicht en overzicht;
- Je bent resultaatgericht; goed in pionieren en met elkaar doelmatig werken;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van teams met een complexe voorgeschiedenis bij verandertrajecten met een een heldere en doelgerichte aanpak (benoem duidelijk in het cv)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op het gebied van informatiemanagement én ict
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagament
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.