Omschrijving
De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Amstelveen staat voor een omvangrijke omwenteling als het gaat om de opgave voor vernieuwing van de stad. De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initiëren en faciliteren.
Gebiedstransformaties, het ontwikkelen van nieuwe bedrijventerreinen, de laatste uitlegwijken, maar zeker ook de focus op binnenstedelijke verdichting. De vraag naar woningen is en blijft in deze regio hoog. Het groene karakter van de gemeentes wordt gewaardeerd, de voorzieningen zijn hoog. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Wij garanderen dat er geen tijd is voor een bore-out. Amstelveen gaat de komende 10 jaar volledig op de schop, er wordt gewerkt aan de nieuwe tramverbinding en de verbreding van de A9.
Het team omgevingsbeleid bestaat o.a. uit stedenbouw, milieu, wonen, mobiliteit en luchtvaart. Je maakt onderdeel uit van de vakgroep stedenbouw waarin je in een team met nog vijf stedenbouwkundigen werkt aan de circa 140 projecten binnen Amstelveen en Aalsmeer. Je werkt daarbij nauw samen met verschillende projectmanagers en je draait mee in projectteams. Tevens is er wekelijks een onderlinge afstemming in de vakgroep en vindt er wekelijks integrale afstemming met ontwerpdisciplines plaats in het ontwerpteam.
Je werkzaamheden bestaan uit:
- Je houdt je bezig met stedenbouwkundige advisering van projecten, ruimtelijke initiatieven, bestemmingsplannen en aanvragen omgevingsvergunningen.
- Het in teamverband vertalen van initiatieven uit de markt.
- Het mede adviseren op stedenbouwkundig gebied voor beleid, projecten en bestemmingsplannen.
- Het ondersteunen van de andere stedenbouwkundig adviseurs bij het verrichten van integrale ruimtelijke analyses en ontwerpstudies bij nieuwe projecten.
- Werkervaring met het opstellen van stedenbouwkundige uitgangspunten en randvoorwaarden voor verschillende (kleinere) projecten.
- Het vertalen van ruimtelijke ontwerpen naar grafische producten zoals beeldkwaliteitsplannen, verkavelingsmodellen, bezonningsstudies en 3D modellen.
- Het participeren in projectteams.
De exacte werkzaamheden worden in teamverband met vijf andere stedenbouwkundigen bepaald. Vanwege de aard van de werkzaamheden (project gebonden) en een piekbelasting kiezen wij voor tijdelijke inhuur.
Van jou als stedenbouwkundig adviseur verwachten wij dat je ervaring hebt met stedenbouwkundige advisering van projecten, ruimtelijke initiatieven, bestemmingsplannen en aanvragen omgevingsvergunningen. Je bent in staat nieuwe projecten snel te doorgronden. Je bent erop gericht resultaat te bereiken. Je bent betrouwbaar en klantgericht (zowel intern als extern), ook als er onder druk gepresteerd moet worden. Je bent in staat alternatieven te bedenken wanneer daar om wordt gevraagd en je bent in staat om hier op een professionele manier over te communiceren.
Competenties
- Besluitvaardig
- Analytisch vermogen
- Onafhankelijkheid
- Samenwerken
- Resultaatgericht
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Eisen
- Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding.
- Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Stedenbouwkundig Adviseur/Ontwerper, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.Referentie vereist
- Op cv aantoonbaar minimaal 2 werkervaring als Stedenbouwkundig Ontwerper ogv (her)inrichting van de openbare ruimte, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.Referentie vereist
- Systeemkennis
- De kandidaat is 2 dagen per week (16 uur) beschikbaar op locatie in Amstelveen om het werk te kunnen uitoefenen.
- Er wordt een portfolio van de kandidaat toegevoegd aan de offerte.
- Op CV aantoonbaar werkervaring met Microstation.
- PortfolioVerklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen
- Gegevens crediteurenVerklaring van geheimhouding & integriteitVOG
Wensen
- Licht duidelijk toe welke werkervaring de kandidaat heeft met het vertalen van ruimtelijke ontwerpen naar grafische producten, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
- Systeemkennis
- Op CV aantoonbaar werkervaring met Adobe Creative Suite.
- Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
- Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
- Competenties voor deze uitvraag.
- In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
- Op CV aantoonbaar werkervaring met QGIS.
- Op CV aantoonbaar werkervaring met SketchUp.
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.