
Omschrijving
Voor het team Dienstverlening zoeken wij een Specialist Burgerzaken. Het betreft een detacheringsopdracht van 32-36 uur per week, voor 6 maanden met verlengingsmogelijkheid, via een detacheringsbureau (zzp is uitgesloten).
Als Specialist burgerzaken maak je deel uit van het team Dienstverlening. Dit enthousiaste team heeft de blik zowel intern als extern gericht. Als Specialist burgerzaken ga je het team ondersteunen met al je kennis op het gebied van de burgerlijke stand en BRP. Daarnaast heb je in het team de overige werkvelden: facilitair, secretariaat bestuur en management, P&O en communicatie.
Samen zetten we ons in om de goede dienstverlening mogelijk te maken. Je zult in je rol fungeren als schakel tussen de gemeente en de bewoners waarbij je verantwoordelijk bent voor complexe mutaties in de BRP en de kwaliteit hierin bewaken. Opmaken van aktes een het behandelen van eenvoudige en complexe vraagstukken op het gebied van de burgerlijke stand zullen tot je werkzaamheden behoren.
Werkzaamheden
- fungeren als schakel tussen de gemeente en de bewoners
- complexe mutaties in de BRP behandelen en verwerken en de kwaliteit hiervan bewaken
- o.a. naturalisatieaanvragen, opties en vestigingen uit het buitenland behandelen en adresonderzoeken uitvoeren
- zowel eenvoudige als complexere vraagstukken op het gebied van burgerlijke stand behandelen en aktes opmaken
- een rol spelen bij het organiseren van de verkiezingen
- (buitenlandse) brondocumenten beoordelen en het privaatrecht toepassen
- ervoor zogen dat de bewoners tijdig worden voorzien van de benodigde producten en diensten en je levert een bijdrage aan het verbeteren van de dienstverlening
Eisen
- U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
- Minimaal 3 jaar ervaring als Specialist burgerzaken
- Diploma burgerlijke stand en BRP
- Actuele kennis van de wet- en regelgeving van burgerzaken
- Passieve beheersing van de Friese taal.
Wensen
- Minimaal MBO werk- en denkniveau
- Het vermogen om procedures op een begrijpelijke manier aan klanten uit te leggen en ervaring met proactief adviseren van directie en MT leden
- Uitstekende digitale vaardigheden en het vermogen om snel te werken met verschillende informatiesystemen
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening. Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Daarnaast houden wij de voortgang van lopende opdrachten nauwlettend in de gaten. Al voordat een opdracht afloopt, gaan wij proactief op zoek naar nieuwe mogelijkheden die aansluiten bij jouw expertise en ambities.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.

Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Vragen over de opdracht?
Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.
Vragen over de opdracht?
Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.