Senior Functioneel beheerder AFAS

gemeente Heerenveen

Locatie

Friesland

Uren per week

24

Maximum tarief

in overleg

€ 145 p/uur

Looptijd

03-10-2025 t/m 01-04-2026

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

Bij de gemeente Heerenveen is begin 2025 het project e-HRM gestart voor het vervangen van het huidig HRM systeem door het HRM/Payroll systeem van AFAS. De eerste verloning met dit nieuwe systeem moet in januari 2026 plaatsvinden. In dit project ligt een belangrijke taak bij het functioneel beheer. Het functioneel beheer draagt zorg voor zowel de functionele als technische inrichting van het systeem. Tevens draagt de functioneel beheer binnen het project zorg voor de gegevens conversie en het realiseren van koppelingen. Voor deze taken is een senior functioneel beheerder nodig met een ruime kennis en ervaring van AFAS HRM/Payroll en die het functioneel beheer van AFAS van de eigen organisatie gedurende het resterend verloop van het project (inclusief de nazorgfase) waar nodig hands-on kan ondersteunen.

Werkzaamheden

  • het coördineren van de gegevensconversie en goedkeuring daarvan
  • het leveren en uitvoeren van het conversietestplan
  • het (laten) realiseren van alle koppelingen
  • het leveren en uitvoeren van het ketentestplan
  • Bijdragen aan het verbeteren van de kennis van AFAS HRM/Payroll bij het functioneel beheer van de gemeente Heerenveen door hand-on ondersteuning bij de functionele inrichting en testen van de HRM/Payroll processen
  • Het leveren van nazorg gedurende de nazorgfase
  • Het leveren van adviezen aan de projectleiding inzake de technische veranderingen en/of mogelijkheden gerelateerd aan AFAS HRM/Payroll, zoals management rapportages, additionele software modules en technische inrichtingsopties

Verantwoordelijkheden

  • Het bewaken van de uitvoering van de conversie
  • Het leveren en uitvoeren van het conversietestplan
  • De realisatie van de koppelingen binnen de architectuur richtlijnen van de gemeente Heerenveen
  • Hands-on ondersteuning leveren en kennisoverdracht aan het team functioneel beheer m.b.t. HRM/Payroll processen

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal 10 jaar ervaring in een gelijksoortige functie binnen het HR/Payroll domein
  • Minimaal 10 jaar functionele- en technische kennis van AFAS HR/Payroll.
  • Ruime kennis en ervaring met conversies en het realisatie koppelingen.
  • Ruime kennis en ervaring van ICT vraagstukken in relatie tot AFAS producten

Wensen

  • Ervaring binnen een gemeente van 500+ medewerkers
  • Kennis van optimalisatie van bedrijfsprocessen
  • Kennis van HRM/Payroll managementrapportages
  • Ervaring met het inrichten van beheerprocessen (ITIL)

Over gemeente Heerenveen

Meer weten over gemeente Heerenveen? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.