Redacteur nieuwe website

Gemeente Olst-Wijhe

Locatie

Overijssel

Uren per week

20

Maximum tarief

in overleg

€ 100 p/uur

Looptijd

Z.s.m. t/m 26-08-2025

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

Help jij de gemeente Olst-Wijhe helder communiceren in een digitale wereld?

De gemeente Olst-Wijhe bouwt een volledig nieuwe website. Een platform dat voor al onze doelgroepen: inwoners, bedrijven, partners en bezoekers toegankelijk is, helder communiceert én gebruikmaakt van slimme digitale oplossingen. Daarom zoeken wij een redacteur met kennis van AI, iemand die onze inwoners centraal stelt, en technologie durft te omarmen.

  • Je schrijft en redigeert toegankelijke, duidelijke en inclusieve webteksten, afgestemd op de behoefte van onze inwoners. En zet waar mogelijk AI in
  • Je inventariseert en beoordeelt bestaande content. Je beoordeelt bestaande context op relevantie en stemt inhoud af met collega’s, waarnaar je de informatie migreert naar de nieuwe informatievoorziening
  • Je werkt nauw samen met de projectleider nieuwe website
  • Je past basisprincipes van SEO toe, zodat informatie goed vindbaar is via zoekmachines
  • Je zorgt dat content voldoet aan overheidsrichtlijnen, zoals B1 en WCAG
  • Je denkt mee over de opbouw van de website, richt pagina’s logisch in en zorgt dat de tone of voice en stijl overal herkenbaar en consistent zijn
  • Je verkent en past AI-tools toe om het migratieproces slimmer te maken, bijvoorbeeld bij tekstcreatie, herschrijven, samenvatten, controleren op leesniveau of toegankelijkheid
  • Je adviseert collega’s over de inzet van AI in communicatie, met oog voor transparantie, privacy en gebruiksgemak

Eisen

  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als webredacteur;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met online toegankelijkheid en digitale communicatie;
  • Competenties
    • Een proactieve, nieuwsgierige houding en gevoel voor taal én techniek.
    • Uitstekende schrijfvaardigheid en gevoel voor wat inwoners nodig hebben.
    • Kennis van AI en digitale trends, en de vaardigheid om deze praktisch toe te passen.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als webredacteur binnen een overheidsinstelling instelling
  • Aantoonbare kennis van digitale toegankelijkheid WCAG 2.1 en AVG
  • Aantoonbare werkervaring met de inzet van AI in communicatie
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Communicatie
  • Uitstekende advies en schrijfvaardigheden, aan te tonen door middel van een motivatie en 2 voorbeelden bij de reactie op deze vacature

Over Gemeente Olst-Wijhe

Meer weten over Gemeente Olst-Wijhe? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.