Projectmedewerker Dienstverlening

VNG

Locatie

Den Haag / Remote

Uren per week

36

Maximum tarief

75

p/uur

Looptijd

01-03-2024 t/m 31-12-2024

Publicatiedatum:

17
February
,
2024

Status

Open
Deadline
27
February
,
2024
Deadline:
February 27, 2024

Omschrijving van de opdracht

Deadline:

27
February
,
2024

Als projectmedewerker bij het team Dienstverlening werk je aan verschillende projecten, waarbij je eerst begint met de ondersteuning van projecten binnen het programma Omnichannel. Als medior projectmedewerker Dienstverlening werk je samen met een senior projectmedewerker. Je bent verantwoordelijk voor de ondersteuning van één of meerdere projecten binnen het Dienstverleningsdomein en rapporteert daarbij aan de projectleiders en indien nodig aan de programmamanager. Je werkzaamheden omvatten de volgende vier projecten:

1. Project MijnZaken: Track & trace service

  In 2022 en 2023 is vanuit het programma Omnichannel het project MijnZaken gerealiseerd. MijnZaken is de track & trace functie binnen de overheidsdienstverlening, waarmee burgers en ondernemers de statusinformatie van hun producten en diensten kunnen volgen, zelfs wanneer meerdere overheidsorganisaties betrokken zijn. Dit jaar starten nieuwe pilotgemeenten en gaan de huidige pilotgemeenten over naar productie.

2. Project Samenwerkende portalen

  Inwoners en ondernemers worden geconfronteerd met een verscheidenheid aan overheidswebsites en dienstverlening. We streven ernaar om de digitale diensten voor iedereen toegankelijker te maken en knelpunten in de interactie op te lossen. Meer uniformiteit in de patronen en logica van deze websites en portalen zorgt voor meer herkenbaarheid bij de gebruikers. Een goed functionerend portaal biedt inwoners overzicht en autonomie, vooral wanneer ze zaken moeten regelen over verschillende uitvoeringsorganisaties en decentrale overheden heen.

3. Project Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV)

  Dit wetsvoorstel wijzigt bepalingen in de Algemene wet bestuursrecht (Awb) met betrekking tot elektronisch bestuurlijk verkeer. Door de WMEBV krijgen burgers en ondernemers het recht om digitaal met de overheid te communiceren. De gemeente moet de digitale kanalen aanwijzen die burgers en ondernemers daarvoor kunnen gebruiken, waarbij nieuwe waarborgen gelden, zoals notificatie, ontvangstbevestiging en termijnverlenging bij storing. Ook wordt de overheid verplicht om passende ondersteuning te bieden bij bestuurlijk verkeer, afgestemd op de aard van de dienstverlening en de doelgroepen.

4. Project Digitale toegankelijkheid

  Burgers en ondernemers met een beperking en/of verminderd begrip hebben momenteel onvoldoende toegang tot de gemeentelijke digitale dienstverlening, wat leidt tot uitsluiting van voorzieningen en extra kosten voor de gemeente zelf. Het project Aanjaagteam Digitale Toegankelijkheid stimuleert en ondersteunt gemeenten bij de implementatie van wet- en regelgeving voor digitale toegankelijkheid en duidelijke overheidscommunicatie. Hierdoor worden niet alleen burgers en ondernemers met een beperking beter bediend, maar profiteren alle burgers en inwoners van verbeterde producten en diensten van gemeenten.

Mogelijke vervolgprojecten binnen het Team Dienstverlening zijn nog te bepalen.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • De rol vereist een veelzijdige aanpak en actieve betrokkenheid bij diverse aspecten van projectmanagement en communicatie.
  • Je werkt hands-on als onderdeel van het projectteam en hebt een nauwe samenwerking met andere teamleden.
  • Beantwoorden van vragen van gemeenten en aanbieders, met de nadruk op het waarborgen van heldere communicatie.
  • Voorbereiding, opvolging en uitvoering van afspraken met gemeenten (bestuurders) en leveranciers.
  • Ondersteuning bieden aan één of meerdere projecten binnen het Dienstverleningsdomein, met een primaire focus op het project Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer en het project Digitale Toegankelijkheid.
  • Organiseren van bezoeken aan gemeenten en het verzorgen van evaluaties om de wensen en behoeften van gemeenten (burgers) te achterhalen.
  • Transformeren van tekstuele inhoud naar overzichtelijke rapporten, factsheets en dashboards voor projectleiders en ambassadeurs.
  • Fungeren als een centrale figuur binnen het team, waarbij verschillende taken worden uitgevoerd, waaronder het organiseren van events, webinars en fysieke bijeenkomsten voor gemeenten.
  • Voorbereiden van gesprekken met de rijksoverheid of andere partners.
  • Samenwerken met de senior projectsecretaris in de uitvoering van taken en verantwoordelijkheden, waaronder het assisteren van projectleiders bij het opstellen van factsheets en ondersteuning bieden bij administratieve taken, notulen, overleggen, communicatie en evenementen.

Opdracht eisen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring op HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een (project)ondersteuningsfunctie bij een koepelorganisatie (zoals de VNG) of een soortgelijke organisatie in het openbaar bestuur.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met opmaak van rapportages en factsheets.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Minimaal 2 voorbeelden van werkzaamheden in de rol van projectmedewerker

Over VNG

De VNG representeert de ruim 300 Nederlandse gemeenten en werkt samen met haar afdelingen aan een krachtige lokale overheid. VNG Realisatie stelt daarbij vanuit de uitgangspunten van VNG beleid de lokale uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door in nauwe afstemming met VNG beleid actief te participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, door samenwerking te stimuleren via ‘samen organiseren’ en waar mogelijk standaarden te ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren.

Meer weten over VNG? Bekijk beschikbare opdrachten van deze opdrachtgever, of ontdek de recent vervulde opdrachten bij VNG. Lees meer

Andere opdracht?

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.

Schrijf je in
Andere opdracht?

Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!

Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.

Tarief
TenTalent marge

Onze marge voor de dienstverlening is vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Alleen PDF-bestanden worden geaccepteerd*
Uploaden...
fileuploaded.jpg
Uploaden mislukt. De maximale grootte van bestanden is 10 MB.
Bedankt! We hebben uw aanmelding ontvangen. U ontvangt binnenkort een bericht van ons!
Oeps! Er is iets fout gegaan bij het indienen van het formulier. Neem graag contact op.

Helaas, deze opdracht is niet langer beschikbaar!

Jammer, je hebt deze opdracht gemist. Ontdek andere beschikbare opdrachten door op de onderstaande knop te klikken.
Je kunt nog wel de details van de verlopen opdracht bekijken, maar inschrijven is niet meer toegestaan.
Inschrijven