Projectleider ICT-ontwikkeling regie

Gemeente Dronten

Locatie

Flevoland

Uren per week

36

Maximum tarief

in overleg

€ 110 p/uur

Looptijd

Z.s.m. t/m 09-01-2026

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

De projectleider ICT-regie is de verbindende operationele schakel tussen de ICT-gebruikers bij de Gemeente Dronten, het interne ServicePunt en externe ICT-dienstverlener. Het doel van de functie is om de organisatie en gebruikers te ondersteunen bij het optimaal inzetten en benutten van de ICT-voorzieningen (producten, diensten en middelen van de digitale werkruimte) en het waarborgen van de kwaliteit van de ICT-dienstverlening die geleverd wordt door de ICT-dienstverlener.

Als projectleider ICT-regie zorg je op operationeel niveau voor de verbinding tussen de eigen organisatie, ICT Service Management en de aansturing van de ICT-dienstverlener. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, plannen en geven van opdrachten aan de ICT-dienstverlener en het bewaken van de uitvoering. De focus ligt op het optimaal inzetten en benutten van de geleverde ICT-diensten en het controleren van de uitvoering ervan. Bij onduidelijkheden, vragen of escalaties met betrekking tot de geleverde diensten ben je het eerste aanspreekpunt van de gemeente.

Als projectleider is het jou doel om een project succesvol te leiden van begin tot eind, waarbij de gestelde doelen binnen tijd, budget en kwaliteit worden gerealiseerd. Dit omvat het plannen, organiseren, uitvoeren en afronden van het project, evenals het managen van het projectteam en het bewaken van de voortgang. Het betreft hier het leiden van ICT projecten.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en inrichten van IT-behoeften en werking binnen organisaties(benoem expliciet een voorbeeld en beschrijf dit separaat en beknopt in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van systemen en dit borgen bij gebruikers (benoem expliciet een voorbeeld en beschrijf dit separaat en beknopt in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen  10 jaar met projectmanagement (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het voeren van operationele regie op leveranciers (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring  in de afgelopen 5 jaar met Topdesk én ITSM, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider ICT bij een gemeente (30 punten)

Over Gemeente Dronten

Meer weten over Gemeente Dronten? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.