Let op: Deze opdracht valt onder de Wet DBA en is daarom uitsluitend beschikbaar via detachering. TenTalent biedt je de mogelijkheid om toch deel te nemen door middel van een tijdelijke dienstovereenkomst. Heb je interesse? Reageer op de opdracht, dan sturen wij je meer informatie en een salarisvoorstel toe.
Logo van de organisatie

Omschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging

Ben jij de interim Proceslead Servicemanagement Implementatie die onze organisatie helpt bij het implementeren en borgen van processen in onze nieuwe Service Management Tool? Je weet de juiste balans te vinden tussen een het procesontwerp en de standaardfunctionaliteit van de Service Management Tool.

We zoeken een hands-on professional die de implementatie en optimalisatie van zowel ICT- als facilitaire processen vormgeeft, met de inrichting van de SMT-tool als centraal uitgangspunt. Herken jij jezelf hierin? Dan zou jij zomaar de Proceslead Servicemanagement Implementatie kunnen zijn die we zoeken!

Wat ga je doen?

De provinciale organisatie is volop in ontwikkeling. In een omgeving waarin veel verandert, is het belangrijk dat onze processen goed zijn ingericht, dat de samenwerking met leveranciers soepel verloopt en dat processen intern goed geborgd zijn.

Als Proceslead Servicemanagement Implementatie werk je aan het verbeteren, detailleren en implementeren van zowel ICT- als facilitaire processen. Je speelt een centrale rol in de implementatie van onze nieuwe Service Management Tool, waarbij je de vertaalslag maakt tussen procesontwerp, best practices en de mogelijkheden binnen de tool. Je coördineert de samenwerking tussen interne teams en de implementatiepartner en adviseert inhoudelijk over procesinrichting en besluitvorming.

Voor ICT richt je je vooral op de ITIL-processen. Voor Facilitair gaat het om processen als bestellingen, reserveringen en meldingen. Je zorgt dat deze processen goed op elkaar aansluiten en uniform worden ingericht, zodat medewerkers één herkenbare manier van werken ervaren. Daarnaast stem je af met technische afdelingen om te zorgen dat de inrichting van de tool voldoet aan alle relevante eisen op het gebied van beveiliging, privacy en compliance.

Als de nieuwe Proceslead Servicemanagement Implementatie ben jij verantwoordelijk voor de implementatie van een werkende, geborgde procesinrichting voor ICT en Facilitair binnen de SMT-tool, inclusief overdracht aan de interne organisatie.

Je levert de volgende resultaten op.

  • Het realiseren van een eenduidige en werkende procesinrichting voor zowel ICT- als facilitaire processen, gebaseerd op best practices en afgestemd op de SMT-tool.
  • Het opleveren van de uitgewerkte en geoptimaliseerde kernprocessen (Fase 1), inclusief geteste en geborgde procesflows, datakoppelingen en leveranciersintegraties die gereed zijn voor de business go-live.
  • Het verder uitwerken van ondersteunende processen (Fase 2), inclusief rollen, workflows, KPI’s en rapportages, in nauwe afstemming met proceseigenaren en leveranciers.
  • Het inrichten en borgen van regieprocessen (Fase 3), zoals Service Level Management, Information Security Management en Service Catalog Management, met als resultaat inzichtelijke dashboards en rapportages gericht op regie, compliance en ketenprestaties.
  • Het zorgen voor een zorgvuldig afgestemde overdracht en borging richting interne organisatie, inclusief een plan voor verdere optimalisatie na afloop van de opdracht.

Het resultaat:
Een goed functionerend Service Management Platform waarin processen efficiënt, transparant en aantoonbaar werken - volledig afgestemd op de organisatie, haar medewerkers en haar leveranciers.

Wat verwachten we van jou?

Als Proceslead Servicemanagement Implementatie voer je deze opdracht uit met een hoge mate van zelfstandigheid en bepaalt binnen de afgesproken kaders zelf de werkwijze, volgorde en prioriteiten om de overeengekomen resultaten te behalen. Je bent gewend om complexe opdrachten binnen grote organisaties op te pakken en te realiseren. Je beschikt over de kennis en ervaring om zelf richting te geven aan de inrichting en verbetering van processen, waarbij je eigen prioriteiten stelt en zelfstandig beslissingen neemt om tot het gewenste resultaat te komen.

Je werkt projectmatig, en waar nodig agile, resultaatgericht en weet de balans te vinden tussen proces, mens en techniek. Je kunt goed schakelen tussen strategisch denken en praktisch uitvoeren, en je beweegt je moeiteloos tussen verschillende belanghebbenden binnen ICT, Facilitair en leveranciersorganisaties.

We verwachten dat jij:

  • beschikt over ruime ervaring met het inrichten, verbeteren en implementeren van ICT- en facilitaire processen, bij voorkeur binnen grotere organisaties;
  • aantoonbare kennis hebt van ITIL-processen en deze ook daadwerkelijk hebt toegepast binnen implementatietrajecten;
  • ervaring hebt met de implementatie van Service Management tooling ServiceNow of vergelijkbaar en begrijpt hoe procesinrichting en toolconfiguratie elkaar versterken;
  • minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring hebt met Service Management tooling Faclitor (ICT- en facilitair inrichting);
  • goed kunt functioneren in een multi-vendoromgeving, met verschillende interne en externe partijen;
  • gewend bent om zelfstandig te opereren, zelf je werk te plannen en te organiseren zonder directe aansturing;
  • beslissingen neemt op basis van inzicht en ervaring, en weet wanneer het nodig is om te escaleren of af te stemmen;
  • beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht, ook in situaties waarin belangen uiteenlopen;
  • in staat bent om inhoudelijk richting te geven, maar ook samenwerking en eigenaarschap bij anderen te stimuleren, zonder dat je onderdeel uitmaakt van een vast team;
  • op natuurlijke wijze structuur aanbrengt, overzicht houdt en resultaten borgt binnen de organisatie.

Eisen

  • Opleiding
  • Beschikbaarheid vanaf 1 februari 2026.

Wensen

  • Kandidaat beschikt naast, de vereiste afgeronde WO-opleiding en benoemede certificeringen, over de volgende aanvullende relevante certificeringen; PRINCE2, Agile Project Management, Professional Scrum Master (PSM1), Professional Product Owner (PSPO1), Certified SAFe Agilist. Dit blijkt uit CV. Diploma’s en certificaten worden geverifieerd voor opdrachtverlening. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring binnen een regieorganisatie in de rol van Proceslead of Service Delivery Manager. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met het inrichten en verbeteren van Service Management Tools (SMT), waarvan minimaal kennis van en werkervaring met ServiceNow en Facilitor..Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring binnen een Provinciale overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Interview wordt beoordeeld op:
    • De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
    • Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
    • Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).
  • Geen van de aanvullende certificaten (1 %)PRINCE2, Professional Product Owner (PSPO1) (5 %)• PRINCE2, Agile Project Management, Professional Scrum Master (PSM1), Professional Product Owner (PSPO1), Certified SAFe Agilist (15 %)
  • < 5 jaar ervaring (1 %)5-10 jaar ervaring of langer geleden dan 10 jaar (10 %)> 10 jaar ervaring (20 %)
  • < 5 jaar ervaring (1 %)5-10 jaar ervaring of langer geleden dan 10 jaar (10 %)> 10 jaar ervaring SMT (15 %)
  • Geen ervaring (1 %)> 3 jaar ervaring langer geleden dan 10 jaar (5 %)> 3 jaar ervaring in de laatste 10 jaar (10 %)

Over Provincie Noord-Brabant

Meer weten over Provincie Noord-Brabant? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening. Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Daarnaast houden wij de voortgang van lopende opdrachten nauwlettend in de gaten. Al voordat een opdracht afloopt, gaan wij proactief op zoek naar nieuwe mogelijkheden die aansluiten bij jouw expertise en ambities.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

De opdracht is helaas niet meer beschikbaar

Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.

Vragen over de opdracht?

Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.

Vragen over de opdracht?

Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.

De opdracht is helaas niet meer beschikbaar

Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.