Procesbegeleider informatiecontrol beheer
Provincie Noord-Brabant
Locatie
Noord-Brabant
Uren per week
30
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
26-08-2025 t/m 31-12-2025
Dienstverband
Freelance
Detachering
Status
Omschrijving
Wat ga je doen?
Word jij warm van een organisatie die continu wil verbeteren? Krijg jij energie van het begeleiden van processen? Ben jij expert op het vlak van informatiebeheer en -control? Dan is Provincie Noord-Brabant op zoek naar jou! We zoeken een ervaren adviseur procesbegeleider voor het trekken van de volgende opdrachten:
- Ondersteuning van de teamleider bij het laten vaststellen van aanbevelingen voor archivering van informatie in bijzondere media als websites, outlook, sociale media, whatsapp, signal e.d. Belangrijke stakeholders dienen bij het vaststellingsproces te worden betrokken en de consequenties voor GS moeten worden beschreven. Later in de tijd, na vaststelling, is het opstellen van een projectplan voor implementatie opportuun in samenwerking met team ICT, Communicatie en ICB om gedurende anderhalf jaar voor 20u per week realisatie te geven aan dit project. Het gaat inhoudelijk om het realiseren van de Basis op orde en om het maken van werkafspraken naar rollen en verantwoordelijkheid
- Ondersteuning bij het opstellen van een organisatie- en ontwikkelplan. Het schetsen van producten en diensten ICB vs capaciteit op reguliere en ontwikkeltaken. Ook aanbevelingen van de provinciearchivaris ten aanzien van op te pakken activiteiten en inrichting van het informatiebeheer dienen te worden geadresseerd
- Ondersteuning leveren aan de kwaliteitscoördinator van het team op het gebied van Corsa doorontwikkeling en gebruik van nieuwe functionaliteiten, koppeling e-depot, opzet van een systeem voor kwaliteitsbeheer etc.
- Opstellen en beheren van een overzichtslijst van alle projecten met activiteiten die in samenhang worden gemonitord door de teamleider.
Team
Je maakt deel uit van het team informatiebeheer en – control (ICB) dat onderdeel is van het programma Stuurinformatie en Administratie (SIA). Je ondersteunt vooral de teamleider en kwaliteitscoÖrdinator. Daarnaast bestaat het team uit informatieverwerkers, recordmanagers en Woo deskundigen. Daarnaast zorg je ervoor dat de programma manager SIA en andere MT-leden, teamleiders van andere programma’s worden aangesloten.
Je bent een verbinder, doorzetter en organisator die over de grenzen van het werk kijkt, en vooral dienstbaar is ingesteld, met als doel om de werklast en werkdruk van het team te verlichten.
Eisen
- Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde WO of HBO+ opleiding op het gebied van bestuurskunde of organisatiewetenschap. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) met het schrijven van proces- of projectplannen in een politiek-bestuurlijke context bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring met verandermanagement bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit het CV.
Wensen
- Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde WO of HBO+ opleiding op het gebied van bestuurskunde of organisatiewetenschap. Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring (opgedaan in de laatste 10 jaar) met het schrijven van proces- of projectplannen in een politiek-bestuurlijke context bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit het CV.
- Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring met verandermanagement bij decentrale overheden (gemeente, provincie). Dit blijkt uit het CV.
- Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:
- De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
- Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
- Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.