Omschrijving
Het Ruimtelijk domein werkt aan steeds meer complexe gebiedsontwikkelingen, herstructureringsprojecten en woningbouwopgaven. Daarbij nemen de bestuurlijke druk, financiële risico’s en afhankelijkheden van externe partners toe. Om deze projecten goed te kunnen sturen, is een sterke en uniforme projectbeheersing nodig. Ook moet deze werkwijze aansluiten op de Planning & Control-cyclus (P&C-cyclus) van de gemeente. Daarom is tijdelijke inzet nodig van een Kwartiermaker Implementatie Projectcontrol.
Doelstelling
De kwartiermaker bouwt in 6 maanden een professionele, stabiele en uniforme projectcontrol-functie voor gebiedsontwikkeling. Dit helpt ons om:
- Bestuurlijke voorspelbaarheid te vergroten
- Realistischer te plannen en middelen in te zetten
- Financiën en risico’s beter te beheersen
- Eenduidige sturingsinformatie te leveren aan het (C)MT en college
- De samenwerking tussen projectteams, planeconomie en Finance & Control te versterken
Het resultaat is een stevig en toekomstbestendig sturingsraamwerk dat volledig aansluit op de gemeentelijke P&C-cyclus.
Kernopgaven
- Inrichten van projectcontrol
- Ontwikkelen en invoeren van processen, overlegstructuren, rapportages en dashboards
- Verbeteren van digitalisering rondom planning, financiën, risico’s en voorspelbaarheid
- Verbeteren van bestuurlijke sturing
- Uitwerken van scenario’s en risicoanalyses
- Helpen bij bestuurlijke duiding en voorspelbare besluitvorming
- Integratie met Planning & Control
- Zorgen voor een goede aansluiting van projectinformatie op de P&C-cyclus (begroting, Meibrief, Novemberbrief, jaarverantwoording)
- Capaciteits- en budgetsturing
- Vertalen van capaciteitsbehoefte naar passende middelen en besluitvormingsroutes
- Adviseren bij de start en opzet van nieuwe gebiedsontwikkelingen
- Verbinding binnen en buiten het Ruimtelijk domein
- Sparringpartner voor projectmanagers, planeconomen, juristen, bestuurders en externe partners
- Bewaken van opdrachtgeverschap en het maken van duidelijke afspraken
Resultaten
- een werkend en geborgd projectcontrol-raamwerk
- uniforme dashboards met actuele stuurinformatie
- een betere aansluiting op de P&C-cyclus
- duidelijke rollen, processen en afspraken tussen teams en domeinen
- een betere bestuurlijke voorbereiding en voorspelbare besluitvorming
- versterkte risicobeheersing en financiële controle over het projectenportfolio
- overdracht van kennis en ervaring aan de nieuwe projectcontroller
Eisen
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Planologie, Bouwkunde, Bestuurskunde, Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie
- Minmaal 6 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkelingen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met gebiedsontwikkeling bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met het opbouwen van een projectcontrol organisatie, dit is expliciet benoemd in de werkervaring
- Je herkent jezelf in de volgende competenties/vaardigheden:
- Bestuurlijk sensitief
- Analytisch sterk
- Strategisch, verbindend
- Scenario-denker
- Realistisch
- Gestructureerd
Wensen
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met gebiedsontwikkeling bij een gemeente
- Minmaal 8 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkelingen
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau in de richting van Planologie, Bouwkunde, Bestuurskunde, Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie
- Aantoonbare werkervaring met het professionaliseren van Projectcontrol
- Aantoonbare werkervaring met financiële sturing/beheersing, risicomanagement, planeconomie, contractvorming en dashboards
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening. Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Daarnaast houden wij de voortgang van lopende opdrachten nauwlettend in de gaten. Al voordat een opdracht afloopt, gaan wij proactief op zoek naar nieuwe mogelijkheden die aansluiten bij jouw expertise en ambities.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Vragen over de opdracht?
Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.
Vragen over de opdracht?
Neem contact op met onze opdracht adviseur via info@tentalent.nl, of via een van de kanalen hieronder.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.