Kwaliteitsmanager
Gemeente Amstelveen
Locatie
Noord-Holland
Uren per week
32
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
01-01-2024 t/m 01-01-2026
Dienstverband
Freelance
Detachering
Status
Omschrijving
Door wet- en regelgeving en de veranderende samenleving staat de Gemeente Amstelveen midden in de digitale transformatie, die verder reikt dan technologie. Een van de doelstellingen die in alle digitaliseringsprojecten voorkomt is het optimaliseren van processen (samen, betrokken en oplossingsgericht).
De kwaliteitsmanager heeft een grote impact op de doorontwikkeling van procesbeschrijvingen en is verantwoordelijk voor het opzetten, borgen en uitbouwen hiervan. Dat betekent dat hij/zij verantwoordelijk is voor de implementatie van procesbeschrijvingen in relatie tot Control, kwaliteit en datagedreven sturen. Daarnaast beheert hij/zij de randvoorwaarden voor de organisatie zodat processen voldoen aan normen vanuit o.a. AVG, Archiefwet- en regelgeving en rechtmatigheid.
De kwaliteitsmanager staat in direct contact met de stakeholders, proces- en applicatie eigenaren en houdt de kaders voor het beschrijven van processen en de ontwikkelingen op zowel strategisch als sturend niveau (in en buiten de organisatie) goed in de gaten. De kwaliteitsmanager brengt deze kaders en ontwikkelingen actief naar stakeholders en eigenaren en begeleidt de vakafdeling met de procesbeschrijvingen en de vastlegging ervan in de applicatie Engage.
Daarnaast heeft de kwaliteitsmanager een sturende en bewakende rol in het kader van de organisatiebrede toepassing van Engage voor het creëren en registreren van procesbeschrijvingen.
Resultaatgebieden
- Zorgdragen dat er per team in de organisatie minimaal 6 processen beschreven zijn die voldoen aan de kwaliteitseisen-norm van 2024 en vervolgens aan de kwaliteitseisen-norm 2025;
- Kwaliteitseisen –norm voor 2025 opstellen en deze inbedden bij de procesbeheerders;
- Jij bent verantwoordelijk dat eind 2025 alle processen voldoen aan de Kwaliteitseisen-norm 2025. Indien nodig beschrijf jij ook zelf processen om dit resultaat te behalen;
- Het regisseren, organiseren en faciliteren van de peer-to-peer review door managers op elkaars processen. De uitgewerkte opdracht inclusief planning behaald worden in 2025. De kwaliteitsmanager procesbeschrijvingen staat hiervoor aan de lat;
- Engage trainingen verzorgen aan procesbeheerders;
- Zorgdragen voor uniforme wijze van processen beschrijven in Engage door alle procesbeheerders;
- Meewerken aan verbetering volwassenheidsniveaus procesmanagement in organisatie;
- Verbeteren van processen n.a.v. audits op informatiehuishouding vanuit Team informatievoorziening.
Taken en verantwoordelijkheden
- Verantwoordelijk voor het verder uitrollen, borgen en opstellen van een uniforme aanpak voor procesmanagement binnen de gemeente.
- Eindverantwoordelijk voor een overzichtelijke uniforme processenstructuur, onderlinge verbondenheid, de integrale kwaliteit en de eindcontrole op de procesbeschrijvingen.
- Beheert de randvoorwaarden en kaders voor het opstellen en onderhouden van procesbeschrijvingen en voert regie op het organisatiebreed toepassen hiervan. Hiertoe is er regelmatig afstemming met de proceseigenaren voor het creëren van draagvlak.
- Verzorgt training en coaching aan proceseigenaren en procesbeheerders met betrekking tot procesmanagement.
- Volgt en vertaalt ontwikkelingen rond procesmanagement en adviseert directie en proceseigenaren over de doorontwikkeling van procesmanagement.
- Slaat bruggen en legt verbindingen tussen processen van verschillende afdelingen en schakelt moeiteloos tussen strategisch, tactisch en uitvoerend niveau.
- Communiceert actief binnen de organisatie over de mogelijkheden van Engage (modelleren, raadplegen etc.) en stimuleert het gebruik daarvan.
- Organiseert de gebruikersondersteuning van Engage, en is voorzitter bij gebruikersoverleggen (intern en extern). Heeft een actieve rol bij het opzetten van een community om de samenwerking en samenhang in de organisatie te stimuleren.
- Legt verantwoording af aan directie en rapporteert over de implementatiegraad van procesmanagement in de organisatie.
De opdracht loopt tot 31 december 2025 en er is een mogelijkheid tot verlenging.
Door de afschaffing van de handhavingsmoratorium per 1 januari 2025 is voor deze opdracht een indicatie van een dienstbetrekking. Hierdoor loopt aanbiedingen van zzp-ers grote mate risico op schijnzelfstandigheid. Die offertes worden uitgesloten bij deze uitvraag.
Eisen
- Je hebt een afgeronde WO-opleiding.
- Je hebt aantoonbare minimaal 2 werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.
- Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring als procesconsultant met inrichten en verbeteren van processen.
- Je hebt sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.
- Je hebt ervaring met het zaaksysteem RX.Enterprise en andere IT gemeente applicaties zoals RX.Mission.
- Je hebt ervaring met de procestool Engage.
- Je hebt onder tijdsdruk goed presteren.
- Je hebt ervaring met agile werken.
- Je hebt een “can do” mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen.
- Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.