Information Security Officer (ISO)

Gemeente Zutphen

Locatie

Gelderland

Uren per week

24 - 32

Maximum tarief

in overleg

€ 125 p/uur

Looptijd

01-08-2024 t/m 31-12-2024

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

De gemeente Zutphen is een ambitieuze gemeente welke vol in beweging is. De gemeente Zutphen is hard bezig om haar Informatiebeveiliging en Privacy (IBenP) naar een hoger niveau te brengen. In 2023 is er een projectplan opgesteld, deze is later in het jaar aangescherpt, vervolgens zijn de voorbereidingen getroffen om vanaf Q1 2024 te starten.

Er is een extern projectteam opgericht welke bestaat uit een Projectleider, een Privacy Officer, een Information Security Officer (ISO) en een Technical Security Officer (TISO).

In de eerste zes maanden heeft het projectteam de eerste bouwblokken voor deelprojecten Privacy, Monitoring, iBewustzijn (user awareness) en Business Continuity Management afgerond. Voor Q3 en Q4 staat het implementeren van de genoemde bouwblokken op het programma. Hierbij wordt ook de interne IBenP organisatie betrokken, zij zullen na de implementatie zorgen voor de borging en verdere verankering in de organisatie.

Voor de deelprojecten iBewustzijn en Business Continuity Management is de gemeente Zutphen opzoek naar een ervaren Information Security Officer (ISO). Gedurende het project wordt besloten of het project ook in 2025 doorgang zal krijgen, dit wordt in oktober 2025 bekend gemaakt.

Verantwoordelijkheden

Voor het deelproject iBewustzijn is er een programma opgesteld welke in het najaar plaats gaat vinden. De maanden augustus tot oktober staan in het teken van het opstarten van het programma, hierbij zal er samengewerkt worden met de afdeling P&O en derde partijen. Na het opstarten van het programma zal de interne IB&P organisatie het verder overnemen.

Voor het deelproject Business Continuity Management (BCM) dient het BCM-beleid geïmplementeerd te worden.

 Dit bestaat uit de onderstaande werkzaamheden

  • Het uitvoeren van een GAP-analyse;
  • Het opstellen van Business Continuity Plannen voor kritische processen en de daarbij 
  •  behorende informatiesystemen; 
  • De organisatie begeleiden met het opstellen van Disaster Recovery Plannen;
  • De organisatie voorbereiden om Disaster Recovery testen uit te voeren;
  • Crisis Management integreren in het BCM-proces.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • U heeft minimaal 5 jaar recente werkervaring op het gebied van informatiebeveiliging.
  • U beschikt over HBO werk- en denkniveau.
  • U bent in bezit van een VOG, gemeente Zutphen kan na gunning een VOG opvragen.

Gunningscriteria 

  • Minimaal 5 jaar ervaring in de rollen als Information Security Manager/Officer of CISO met de onderwerpen iBewustzijn / User Awareness en Business Continuity Management.
  • Resultaatgericht kunnen werken.

Over Gemeente Zutphen

Meer weten over Gemeente Zutphen? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.