Omschrijving
Als informatiemanager sociaal domein ga je aan de slag in de veelzijdige rol van processpecialist, projectmanager, informatiearchitect en informatieadviseur. Samen met je collega’s en informatiemanagers geef je het informatie- en datamanagement vorm. Innovatie is daarbij een uitgangspunt. De opzet van professionele informatiemanagement levert hier een belangrijke bijdrage aan.
- De strategie en visie van de gemeente Wassenaar en Voorschoten vertaal je naar een informatiestrategie
- Je maakt doorlopend de vertaling van externe ontwikkelingen in de informatiestrategie
- Je bent verantwoordelijk voor de samenhang in het gehele informatiedomein
- Je geeft vorm aan de innovatie- en digitaliseringsagenda door die te vertalen naar een meerjarige projectenkalender c.q. uitvoeringsprogramma inclusief begroting
- Je initieert nieuwe projecten, stelt projectplannen op en geeft leiding aan projectgroepen
- Je stuurt I&D professionals aan die een rol vervullen binnen het informatiedomein
- Je bent accountmanager en sparringpartner voor de interne stakeholders van Wassenaar en Voorschoten en onze partners in de regio
- Je begrijpt de wettelijke opgaven en kaders binnen het Sociaal Domein en de daarmee samenhangende processen. Je bent dé adviseur op het terrein van de informatievoorziening
- Je volgt de ontwikkelingen bij gemeenten en die van de ketenpartners op de voet, je kent de opgaven en ontwikkeldoelen van de organisaties. Je weet complexe organisatorische vraagstukken te vertalen naar informatiekundige antwoorden
- Je bent en blijft daarover in gesprek, analyseert vragen, nieuwe wet- en regelgeving en zoekt samen met de organisaties naar innovatieve oplossingen. Je schrijft daartoe businesscases en brengt op basis daarvan gevraagd en ongevraagd advies uit
Eisen
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager binnen het sociaal domein van een gemeentelijke organisatie
- Bereid om minimaal 3 dagen per week aanwezig te zijn op het gemeentehuis
- Competenties:
- Je weet van aanpakken en weet te overtuigen
- Je bent communicatief sterk en durft aan te spreken als dat nodig is
- Je beschikt over analytisch vermogen, je bent adviesvaardig, resultaatgericht, flexibel en standvastig
- Je kan goed prioriteiten stellen en sturen op deze prioriteiten
- Gevoel voor humor
Wensen
- Minimaal een afgeronde hbo-Bachelor opleiding informatiemanagement of bedrijfskunde
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager/business analist binnen het sociaal domein van een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met informatie-architecturen binnen een gemeente
- Aantoonbare werkervaring in het (functioneel) aansturen van professionals en in het leiden van informatieprojecten, duidelijk weergeven in het cv
- Per 1 oktober 2025 beschikbaar voor 24 uur per week
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.