Omschrijving
De geodataspecialist verzorgt de vastlegging en beheer van de inhoudelijke statische data van de assets. Je verwerkt de aangeleverde mutaties compleet en juist; 100% wat is aangedragen staat na afloop van jouw inzet op deze manier in het beheersysteem. Je coördineert en controleert de gegevensstroom vanuit projecten en dagelijks beheer voor het beheersysteem voor alle assets in de openbare ruimte. Je coördineert en bewaakt dat de onderliggende en gerelateerde registraties in de BGT goed en tijdig worden uitgevoerd door de afdeling die de BGT beheert, en dat de geometrische en administratieve gegevens tussen het beheersysteem en BGT consistent en volledig zijn.
De Gegevensbeheerder verwerkt data uit projecten buiten, dagelijks onderhoud en inspecties in de betreffende centrale database en verzorgt het databeheer.
De focus van de gegevensbeheerder is primair gericht op
- Verwerken mutaties in beheersysteem
- Sorteren mutaties: administratief verwerken of laten inmeten?
- Bewaken mutaties op verzoekenlijst
- Afstemming en bewaking afhandeling BGT
- Controleren doorgevoerde mutaties
- Terugkoppeling aan melder/ beheerder
Om de vraag achter de vraag, boven tafel te krijgen, ben je communicatief vaardig. Kun je contact maken en onderhouden met alle partijen die werkzaamheden/projecten verrichten in de openbare ruimte. Je gaat graag aan de slag met diverse datasystemen, analyse- en visualisatietools om jouw informatie zo helder mogelijk over te brengen. Op welke werkzaamheden de nadruk liggen, bepaal je in overleg met de coördinator en de andere geodataspecialisten. Omdat de werkzaamheden veelal projectmatig zijn, ben je als goed in staat te communiceren over voortgang van de workload.
Werkzaamheden
Je levert op verzoek data aan t.b.v. van rapportages over de assets en/of de programmering van werkzaamheden/projecten aan/in/rond de assets. Zo draag jij zorg voor de verwerking in de database, analyse van gegevens en het opstellen van rapportages.
Naast het verwerken van de data kun je ook door data te analyseren, antwoord geven op de meest uiteenlopende vragen van assetteams over de openbare ruimte van Amsterdam. Daarvoor moet je onder andere uit het beheersysteem gegevens kunnen halen over: waar de gemeente onderhoudsplichtig is, wat de technische staat is van de wijken en wanneer b.v. een wijk voor het laatst onderhouden is.
Het komt regelmatig voor dat er over grote hoeveelheden gegevens aanvullingen, wijzigingen en/of correcties aangebracht moeten worden. Je draagt zorg voor deze bulkmutaties en past hierin geautomatiseerde middelen toe. Bij voorkeur heb je ervaring in het exporteren, in bulk bewerken en weer importeren van (geo)data, waarin je middelen als FME of Postgress/PostGIS weet toe te passen. Je stemt zorgvuldig af met de belanghebbenden bij de Assetteams en de applicatieteams die verantwoordelijk zijn voor de centrale applicaties.
Eisen
- Kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
- Kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma.
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met GIS-applicaties.
- Kandidaat heeft ruime ervaring binnen het aandachtsgebied GWW (Grond Weg en Waterbouw).
- Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als bv werkvoorbereider of gegevensbeheerder of soort gelijke functie in de GWW .
- Kandidaat heeft ervaring met Basisregistraties en Informatiemodellen, zoals IMGeo en IMBOR.
- Kandidaat heeft ervaring met het verwerken van de specifieke data (ervaring met assetbeheersystemen als GISIB) .
- Kandidaat heeft ervaring met tools als QGIS, Postgress/PostGIS, FME en/of python, dan wel een sterke drive kennis te ontwikkelen van deze tools .
- Kandidaat is goed op de hoogte van de ontwikkelingen (vakinhoudelijk, organisatorisch, maatschappelijk, politiek, wet- en regelgeving) voor deze functie en team en weet deze effectief in te zetten.
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

