Geo informatiespecialist
Gemeente Haaksbergen
Locatie
Overijssel
Uren per week
24
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
01-01-2025 t/m 31-12-2025
Dienstverband
Freelance
Detachering
Status

Omschrijving
Wat ga je doen als specialist Geo-informatie bij de gemeente Haaksbergen?
Je speelt een sleutelrol in het beheren, analyseren en optimaliseren van ruimtelijke gegevens. Daarbij ben jij hét aanspreekpunt op het gebied van Geo-informatie binnen de organisatie. Met jouw expertise leg je gegevens vast, combineer en presenteer je informatie op een heldere manier en borg je de kwaliteit van deze data in de gemeentelijke processen. Ook denk je actief mee over hoe de informatievoorziening slimmer en efficiënter kan.
Concreet ga je:
- Adviseren over het gebruik en de inzet van Geo-informatie binnen de organisatie.
- De geografische informatievoorziening beheren en continu optimaliseren.
- Vragen uit de organisatie vertalen naar passende en haalbare oplossingen.
- Zorgen voor actuele data door het beheer van Geo-informatie goed te coördineren.
- Landelijke ontwikkelingen op het gebied van Geo volgen en implementeren waar nodig.
Eisen
- HBO werk- en denkniveau op het gebied van GEO.
- Inhoudelijke kennis van het gemeentelijk Geo-landschap.
- Enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
- Ervaring met geografische analyses en software zoals Microstation, SQL, FME en NedBGT/NGDW (Cadac).
- Kennis van basisregistraties en koppelingen met de Landelijke Voorzieningen.
- Ervaring met het bouwen en ontwerpen van datasets.
- Ervaring met projectmatig werken en het continu verbeteren van processen.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met GEO-landschap
- Aantoonbare werkervaring met geografische anlyses en software zoals Microstation, SQL, FME en NedBGT/NGDW of Cadac;
- Aantoonbare kennis van basisregistraties en koppelingen met landelijke voorzieningen, geef hiervan een aparte toelichting in het cv
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiespecialist;
- Aantoonbare werkervaring met het bouwen en ontwerpen van datasets;
- Aantoonbare werkervaring met GEO-landschap binnen een gemeente;
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.

Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.