Functioneel beheerder SAP

Gemeente Hardenberg

Locatie

Overijssel

Uren per week

24-32

Maximum tarief

in overleg

€ p/uur

Looptijd

Z.s.m. t/m 31-12-2025

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

De gemeente zoekt een ervaren functioneel beheerder voor het financiële systeem SAP(iFinanciën van PinkRoccade). In deze rol ben jij de cruciale schakel tussen de gebruikersorganisatie (o.a. financiële administratie, fin. beheer, controllers, fin. adviseurs en financieel beleid) en ICT/leverancier. Je zorgt ervoor dat het systeem optimaal aansluit op de bedrijfsprocessen, beheert functionele wijzigingen en borgt de continuïteit van het systeemgebruik.

Je draagt bij aan de inrichting, optimalisatie en (door)ontwikkeling van het financiële systeem. Daarnaast geef je gebruikersinstructies, beheer je autorisaties, bewaak je de aansluiting op wet- en regelgeving (zoals BBV, AVG) en geef je advies bij systeem upgrades en releases. Je werkt zelfstandig, maar nauw samen met applicatiebeheer/ICT, leveranciers en gebruikersgroepen.

Resultaten

  • Governance stuk Applicatie/ Functioneel beheer in relatie tot alle financiële processen
  • (Actualisatie) architectuurplaat van het financieel domein inclusief functionele beschrijvingen
  • Volledige inrichting en beheer van gebruikersrollen, autorisaties en rapportages in SAP
  • Opstellen en onderhouden van documentatie: handleidingen, werkinstructie en communicatie over systeemwijzigingen
  • Afhandeling van meldingen en incidenten met advisering aan eindgebruikers over impact en oplossingsrichting
  • Bewaking van compliance op BBV, AVG en auditvereisten
  • Advies en uitvoering bij releases en wijzigingsverzoeken
  • Instructie en training van eindgebruikers, inclusief opstellen van opleidingsmateriaal

In deze rol werk jij zelfstandig en volgens de afgesproken resultaten en planningen. Je handelt binnen de gestelde gedragsregels, protocollen en veiligheidsvoorschriften van de opdrachtgever.

Gemeente Hardenberg stelt een laptop en telefoon beschikbaar voor veilige en continue toegang tot systemen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder;
  • Aantoonbare werkervaring met een documenten- of factuurscanningsysteem zoals KOFAX of vergelijkbaar;
  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied;
  • Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen en/of workshops aan eindgebruikers;
  • Competenties
    • Sterke communicatieve vaardigheden;
    • Organisatiesensitiviteit;
    • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
    • Ervaring met projectmatig werken;
    • Praktische en oplossingsgerichte instelling.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met SAP (iFinanciën) van PinkRoccade;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met scansysteem KOFAX of vergelijkbaar;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder binnen een overheidsinstelling;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied binnen een overheidsinstelling;

Over Gemeente Hardenberg

Meer weten over Gemeente Hardenberg? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.