Omschrijving
Wij zijn er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.
Als Business Analist Sociaal Domein werk je vanuit het datateam en vorm je de verbindende schakel tussen de organisatie en IT/data. Je beweegt je soepel tussen beleid, uitvoering en techniek, en zorgt dat wensen en behoeften uit de organisatie goed landen bij ontwikkelteams op het gebied van RPA, softwareontwikkeling en data. Daarbij heb je oog voor de onderliggende processen.
Je haalt informatie- en procesbehoeften op bij beleidsmedewerkers, teamleiders en bestuurders en vertaalt deze naar heldere informatievragen, functionele wensen of requirements. Je begeleidt implementaties, geeft uitleg over nieuwe inzichten of dashboards en zorgt dat gebruikersfeedback wordt opgepakt.
Je hebt een scherp oog voor kansen om processen te verbeteren of datagedreven te werken. Je begrijpt hoe het sociaal domein functioneert en weet wat stakeholders nodig hebben om goed geïnformeerde beslissingen te nemen. Daarnaast stem je regelmatig af met het bestuur en informeer je wethouders over relevante dataproducten en nieuwe ontwikkelingen vanuit het datateam. Je haalt hun informatiebehoeften op, onderzoekt informatiestromen en zorgt dat deze een plek krijgen binnen het team.
Je werkt in een dynamische omgeving met veel verschillende partijen en onderwerpen. Je schakelt soepel tussen strategie en uitvoering, en weet betrokkenen op natuurlijke wijze mee te nemen in veranderingen.
Wil jij bijdragen aan maatschappelijke opgaven en datagedreven werken binnen het sociaal domein? Wij zoeken een business analist die als schakel fungeert tussen beleid, uitvoering en IT/data.
Je werkt vanuit het datateam: een multidisciplinair team van data-analisten en data-engineers dat dashboards ontwikkelt in Power BI en ArcGIS. Samen brengen jullie belangrijke maatschappelijke vraagstukken in kaart en beantwoorden deze met heldere inzichten, bijvoorbeeld op het gebied van jeugdhulp, participatie of ondersteuning.
In deze maanden ligt de nadruk op van de volgende werkzaamheden:
1. Je haalt informatiebehoeften op bij beleidsmedewerkers, teamleiders en bestuurders en vertaalt deze naar heldere requirements.
2. Je begeleidt implementaties van dashboards of informatiesystemen binnen de organisatie.
3. Je organiseert en faciliteert sessies om dashboards te duiden, het gebruik te stimuleren en feedback op te halen.
4. Je bent betrokken bij de inrichting van registratieprocessen, zodat de benodigde data op de juiste manier wordt verzameld.
5. Je denkt mee over strategische informatievragen en adviseert over het gebruik van data in beleid en uitvoering.
6. Je informeert wethouders over nieuwe ontwikkelingen uit het datateam en vertaalt hun informatiebehoeften naar concrete dataproducten.
7. Je begrijpt de verschillende behoeftes en kunt deze vertalen naar procesoptimalisaties.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als business-analist bij een gemeente.
Wensen
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als business-analist binnen het Sociaal Domein van de gemeente (benoem een duidelijk voorbeeld in het CV)
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het ophalen en vertalen van requirements en het begeleiden van dataproducten binnen in de complexe en bestuurlijke omgeving van het Sociaal Domein (benoem dit duidelijk in het CV)
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Power-BI, SQL, Python of andere datatools (benoem dit duidelijk in het CV)
- Je hebt goede analytische vaardigheden;
- Je werkt gestructureerd en accuraat;
- Je bent communicatief sterk en weet de relaties te onderhouden;
- Je werkt graag samen binnen -en buiten het team;
- Je bent goede match met onze kernwaarden: samenwerken, toegevoegde waarde, energie / werkplezier en resultaatgerichtheid.
Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.
Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.
Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.
Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.
Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.
Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.
Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.
Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.
Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.
Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.
Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.
Ja, absoluut! Maak een account aan op onze website en upload je cv. Onze ervaren consultants zoeken proactief naar geschikte opdrachten voor jou. Daarnaast gebruikt onze slimme AI-tool 'de Matcher' jouw profiel om nauwkeurige matches te maken en benadert zij jou wanneer een zeer geschikte opdracht beschikbaar komt.
Je slaagkansen hangen af van verschillende factoren: je cv, motivatie, concurrentie en de 'klik' met de opdrachtgever. Je maakt de beste kans wanneer je niet alleen aan alle eisen voldoet, maar ook aan de wensen, ervaring hebt in een vergelijkbare functie, al hebt gewerkt bij soortgelijke organisaties en een goed selectiegesprek voert. Wij helpen je graag om je profiel optimaal te presenteren.
Zeker! Tenzij overheidservaring een specifieke eis is voor de opdracht, helpen wij je graag bij je sollicitatie. Houd er wel rekening mee dat het ontbreken van overheidsachtergrond je slaagkansen kan verminderen, maar met de juiste begeleiding en een sterke motivatie maken veel professionals hun eerste stappen in de publieke sector via ons platform.
Ja, dat is mogelijk! Je kunt bij ons in loondienst komen voor specifieke opdrachten die zijn gemarkeerd met een 'Detachering'-tag. Met onze handige rekentool kun je eenvoudig je verwachte maandelijkse brutosalaris berekenen.
De starttijd varieert per opdracht en opdrachtgever. Gemiddeld kun je binnen 2-4 weken starten na selectie. Wij begeleiden het hele proces - van contractafhandeling tot praktische afspraken - zodat jij je kunt focussen op een succesvolle start. Bij spoedopdrachten is soms een snellere start mogelijk.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.
De opdracht is helaas niet meer beschikbaar
Maar er staan nog veel andere interessante opdrachten voor je klaar.
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.