Adoptie/Change consultant Microsoft365

Gemeente Delft

Locatie

Zuid-Holland

Uren per week

36

Maximum tarief

in overleg

€ 100 p/uur

Looptijd

z.s.m t/m 6 maanden (met verlenging tot sep 2025)

Dienstverband

Freelance

Detachering

Status

Open
Gesloten

Omschrijving

De implementatie van Microsoft365 binnen Gemeente Delft is recent afgerond. Dit project had als opdracht om een aantal randvoorwaarden voor hybride werken te implementeren en om de werkplek toekomstbestendig te maken. De focus lag met name op de technische implementatie en een adoptietraject, wat heeft gezorgd voor acceptatie en het in de basis kunnen werken met de nieuwe tools (met name Teams, SharePoint en OneDrive). Daarnaast zijn er basisafspraken gemaakt over wat je waar doet en zijn er basis governance afspraken gemaakt.

Er ontstaat nu steeds meer behoefte aan ondersteuning op het gebied van informatiebeheer rond Microsoft365 in combinatie met het zaaksysteem Djuma, maar ook de door de organisatie gebruikte procesapplicaties. Voor de volgende (borgings-)fase wordt gezocht naar een aanpak/ondersteuning die de organisatie helpt bij het goed gebruiken van met name Teams en SharePoint in combinatie met de Office Suite producten, het centrale zaaksysteem Djuma en procesapplicaties, rekening houdend met de beschikbare ondersteuningscapaciteit.

We zijn op zoek naar een ervaren Adoptie/Change consultant Microsoft365 die ons hierbij kan ondersteunen.

Taken en werkzaamheden die hierbij horen zijn:

  • Vaststellen van sponsoren/doelgroepen en invullen van verandermanagement binnen Gemeente Delft.
  • Vertalen van de ontwikkelingen/roadmap met betrekking tot Microsoft365 (in relatie tot informatiebeheer) naar bruikbare oplossingen.
  • Analyseren van vraagstukken/knelpunten in relatie tot Microsoft365 en informatiebeheer.
  • Ontwikkelen en implementeren van een adoptieprogramma voor Microsoft365.
  • Advisering met betrekking tot het inregelen van structurele ondersteuning/beheer met betrekking tot informatiebeheer.
  • Bewaken van de samenhang/raakvlakken tussen de lopende en toekomstige initiatieven en projecten rondom Microsoft365, informatiebeheer en de werkplek.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 36 uur per week vanaf 2 september 2024;
  • Minimaal afgeronde hbo opleiding Bedrijfskunde, Informatietechnologie, Verandermanagement of vergelijkbaar;
  • Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen acht (8) jaar met adoptie/ change consultant op het gebied van Microsoft365;
  • Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met adviezen in complexe overheidsomgevingen met meerdere/tegengestelde belangen in de afgelopen vijf (5) jaar;
  • Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met het werken als consultant in complexe projecten met meerdere/tegengestelde belangen in afgelopen vijf (5) jaar

Over Gemeente Delft

Meer weten over Gemeente Delft? Lees wie ze zijn en welke opdrachten ze momenteel aanbieden. Lees meer

TenTalent is jouw partner voor interm opdrachten bij de overheid.

Als specialist in interim opdrachten voor overheidsinstellingen hebben wij door de jaren heen een unieke expertise opgebouwd. Wij kennen de markt, begrijpen jouw ambities en weten precies hoe wij jouw talent kunnen matchen met de juiste organisaties.

Onze persoonlijke aanpak gaat verder dan alleen bemiddelen - wij investeren in langdurige partnerschappen en zorgen ervoor dat elke stap in jouw carrière goed doordacht en succesvol is.

Marge TenTalent

Onze marge voor de dienstverlening is al vanaf €2,50 van het afgesproken uurtarief.

Professionele ondersteuning

Als ervaren recruitment partner nemen wij het volledige selectie- en administratieve proces voor onze rekening.

Jij kunt je volledig concentreren op je vakgebied, terwijl wij zorgen voor optimale matchmaking en professionele begeleiding gedurende de hele opdracht.

Slimme job alerts

Blijf automatisch op de hoogte van relevante opdrachten door onze gerichte e-mail notificaties. Onze slimme matching zorgt ervoor dat je alleen opdrachten ontvangt die aansluiten bij jouw expertise, ervaring en voorkeuren.

Hoe werkt het?

Van sollicitatie tot startdatum - ontdek onze eenvoudige werkwijze in 4 stappen.

Vind een opdracht
Solliciteer direct
Reactie
Start opdracht
Vind een opdracht die bij je past

Browse door ons actuele aanbod van overheidsopdrachten en filter op jouw specialisme, locatie en gewenste duur. Vind je iets interessants? Klik dan door voor meer informatie en details over de opdracht.

Solliciteer direct

Upload eenvoudig je CV en motivatie via ons platform. Dankzij onze 20 jaar ervaring weten wij precies wat opdrachtgevers zoeken en kunnen we je profiel optimaal presenteren.

Reactie van de opdrachtgever

Na je sollicitatie houden wij je proactief op de hoogte van de voortgang. De opdrachtgever beoordeelt je profiel en je ontvangt tijdig bericht over een uitnodiging voor een gesprek of andere geschikte opdrachten.

Start met je opdracht

Je hebt de opdracht gekregen? Uitstekend! Wij begeleiden de afronding van het proces en zorgen voor een zorgvuldige afstemming tussen jou en de opdrachtgever over startdatum, werkafspraken en wederzijdse verwachtingen.

Kan ik mijn cv opsturen, zodat jullie op zoek gaan naar een opdracht?
Wat is de kans dat ik een opdracht gegund krijg?
Kan ik mij ook inschrijven zonder overheidservaring te hebben opgedaan?
Kan ik mij door jullie laten detacheren?
Hoe snel kan ik starten na selectie voor een opdracht?

Logo van de organisatie

Is deze opdracht iets voor jou?

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.

Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Schrijf in via de knop.