Senior technisch consultant ServiceNow
Nederlandse Spoorwegen
Locatie
Utrecht
Uren per week
36
Maximum tarief
€
120
p/uur
Maximum tarief
in overleg
Looptijd
01-08-2025 t/m 31-12-2025
Publicatiedatum:
Status
Omschrijving van de opdracht
Deadline:
Dit ga je doen
NS Stations draagt zorgt voor 400 comfortabele en gastvrije stations en stationsomgevingen voor de reiziger. Om dit ook op de lange termijn goed te kunnen doen is een goed ingericht storingsproces en assetdatabeheer cruciaal. NS Stations implementeert daarom een nieuw softwarepakket voor het storingsproces en assetdatabeheer. De keuze is gevallen op de module Workplace Service Delivery van ServiceNow. Deze module wordt in 2025 ingericht zodat het huidige softwarepakket eind dit jaar kan worden vervangen.
Het storingsproces betreft het melden en afhandelen van jaarlijks 60.000 storingsorders. De storingen zijn heel divers van aard: liften, roltrappen, verlichting, automatische deuren, koffieautomaten, stoeptegels, deurhendels en vuil. In totaal zijn er ongeveer 3000 gebruikers van de storingssoftware waarvan 25 ‘heavy users’ vanuit de Servicedesk.
Assetdatabeheer betreft het registreren, beheren en verwijderen van de data van in totaal 400 verschillende assetsoorten zoals hierboven beschreven. Hierbij is een doorgroei beoogd naar ongeveer 100.000 assetregistraties. Deze assetdata wordt in totaal door ongeveer 25 gebruikers beheerd.
Het procesontwerp, requirements, use cases en wireframes zijn ontwikkeld en daarmee ligt er een goede basis de implementatie. Speerpunten voor de implementatie zijn:
- Processen worden conform de softwarestandaard ingericht;
- Gebruiksvriendelijkheid en werkplezier worden gemaximaliseerd;
- De software tijdig beschikbaar is met het oog op het aflopende contract van de huidige softwareleverancier.
Om deze implementatie goed te laten verlopen zoeken we een Senior Technisch Consultant ServiceNow. Je maakt onderdeel uit van het implementatieteam dat bestaat uit onder andere een Programma manager / product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant.
Verwachte resultaten te leveren door de Senior Technisch Consultant:
ServiceNow inrichting:
- Technisch ontwerp opleveren;
- Opleveren technisch ingerichte workflow voor:
Storingsmelden en -afhandeling;
Assetdata beheer; - Datastructuur ingericht inclusief velden en relaties.
Technisch advies
- Adviesstukken opleveren relevant aan de scope van het implementatietraject;
- Gedocumenteerde afwijkingen indien afgeweken van de standaard inrichtingsvorm en impactvolle technische wijzingen.
Support & overdracht
- Beheren, testen en releasen – begeleiden van functionaliteit door de TAP-straat: inrichten, beheren, (unit) testen, klaarzetten voor acceptatietest, naar productie laten brengen;
- Kennisoverdracht naar interne beheer- en ontwikkelteams;
- Oplevering van technische ontwerpdocumentatie en peer-reviewed; configuratie/code die in lijn zijn met de NS ServiceNow architectuur richtlijnen.
De Senior Technisch consultant legt verantwoording af aan de programmamanager over het eigen werk, participeert in het implementatieteam en draagt bij aan de output van het implementatieteam. De Senior Technisch consultant is, samen met het implementatieteam, verantwoordelijk voor de werkende inrichting in ServiceNow.
Hier ga je werken
Je komt te werken bij NS IT – Stations, het meest diverse onderdeel van NS IT. Hier werken enthousiaste professionals in een team met een gezonde mix van leeftijden en achtergronden. Teamspirit en eigen verantwoordelijkheid staan centraal.
Je maakt onderdeel uit van het implementatieteam dat bestaat uit onder andere een Programma manager / product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant. Binnen het team krijg je vertrouwen, vrijheid én verantwoordelijkheid. We waarderen eigenaarschap en verwachten dat je actief bijdraagt aan teamresultaten en klanttevredenheid.
We werken hybride: deels vanuit huis en deels op ons moderne kantoor pal naast Utrecht Centraal. Op kantoordagen streven we ernaar om met het volledige team aanwezig te zijn. Deze fysieke samenwerking versterkt de teamdynamiek en maakt het makkelijker om snel te schakelen met collega’s van andere afdelingen of de business
Eisen
- Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau.
- Je beschikt over minimaal vijf jaar implementatie-ervaring met ServiceNow in de rol van Technisch Consultant of soortgelijk.
- Je beschikt over aantoonbare ervaring met de verbetering en/of IT-ondersteuning van storings- en/of onderhoudsprocessen.
- Je beschikt over aantoonbare ervaring met de verbetering en/of IT-ondersteuning van assetdatabeheerprocessen.
- Je bent in het bezit van de Workplace Service Delivery accreditatie.
- Je beschikt over aantoonbare ervaring met ServiceNow implementaties bij grote publieke organisatie
- Je beschikt over ervaring met programmeren in tools zoals Javascript, SQL, etc
Wensen
- Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse en Engelse taal.
- Je bent in het bezit van minimaal twee van de volgende ServiceNow CIS certificeringen: IT Service Management; HR Service Delivery; Customer Service Management; Field Service Management.
- Je beschikt over ervaring met agile werken & bijbehorende tools.
Is deze opdracht iets voor jou?
Past jouw ambitie, kennis en talent bij deze opdracht? Reageer via de knop.
Word je enthousiast van deze opdracht? Laat het ons weten!
Bij een geschikte match stelt TenTalent je graag voor! Vul het onderstaande formulier in en upload je CV. We lezen graag hoe jouw CV aansluit bij deze opdracht.